העיתונאי לשעבר, מנשה רז, פרסם פוסט בו הוא יוצא נגד תכני טקס הדלקת המשואות שנערך בהר הרצל בירושלים ביום העצמאות. בפוסט שפרסם התייחס רז לעובדה שהטקס כלל תכנים הקשורים ליוצאי עדות המזרח. את הפוסט מעורר המחלקות סיים במילה "כפיים!!!" בהתייחסו לדבריה של שרת התרבות, מירי רגב שגם הייתה אחראית על טקס.



"בהר הרצל בירושלים קמו כמה יהודים בני עדות המזרח עם כוח של עסקנות פוליטית", כתב רז בחשבון הפייסבוק שלו, "בו עוצבה דמותם הרוחנית, הדתית והמדינית, בו חיו חיי קוממיות ממלכתית, בו יצרו נכסי תרבות לאומיים וכלל אנושיים והורישו לעולם כולו את ספר הספרים הנצחי. בתוקף זכותנו הטבעית וההיסטורית ומתוקף הכוח הפוליטי שצברנו, אנו מכריזים בזאת על הקמת מדינת מרוקו החדשה בארץ ישראל. כפיים!".

כמה שעות אחרי פרסום הפוסט, שעורר תגובות זועמות, ביקש רז להבהיר את כוונתו: "ממלכתיות פירושה איזון נכון וחוסר ממלכתיות מתבטא ביצירת תכנים חד צדדיים", כתב, "אני מתבקש להבהיר, הביקורת לא נוגעת כלל למדליקי המשואות. להיפך. אני חושב שהרשימה של מדליקי המשואות נכונה וראויה. לאחד מהם שאני מכיר אישית, אלי מזרחי, גם כתבתי (לפני שבוע) שלדעתי, אין ראוי ממנו. הביקורת שיש לי היא על חלקים בטקס שהתעלמו לדעתי מחובת הממלכתיות והפכו מסורת ישראלית כול כך מהותית לבימת התרסה ולא של כבוד הדדי. היו גם חלקים שלא הבנתי למה נועדו, או מה הם התכוונו לסמל". 

מנשה רז היה הראשון שהגיש את תכנית הרדיו "שירים ושערים" והוא בנו של אריה רז, אל"מ במיל'. מנשה רז שירת בגלי צה"ל, בהמשך ערך והנחה את "מבט לחדשות" והרצה בתחום התקשורת באוניברסיטת תל אביב, בר אילן, במכללת ספיר ובמכללה למנהל.
 
שרת התרבות והספורט מירי רגב התייחסה להתבטאותו של רז ואמרה:"מנשה יש משהו אחד שאתה לא מלמד את הסטודנטים שלך לתקשורת : גילוי נאות״ אתה לא מגלה להם שאתה חבר מפלגת קדימה (מנוחתה עדן) שרצת לכנסת ולא נבחרת. אתה לא מספר שבכל מקום הבטחת להוריד את הליכוד מהשלטון. ככה זה, תסכול ומרירות חושפים את פניך הגזעניות, מלאות הזלזול והבוז. מנשה, היית ונשארת איש קטן".