מחר יגישו בני משפחת דוואבשה כתב תביעה של עשרות מיליוני שקלים לבית המשפט המחוזי בנצרת, נגד מדינת ישראל, כ"אחראית לרציחת המשפחה, בכך שאיפשרה את המאחזים הבלתי חוקיים, שגרמו לרוצחים לעקוב ולבצע את ההצתה שגרמה לאסון", כפי שאמר חבר מרכז אל-מיזאן, תאופיק מוחמד.
קודם לכן, תקיים המשפחה מסיבת עיתונאים בבית סוקולוב בתל אביב. 
 
בהודעה של מרכז מיזאן נאמר כי בכתב התביעה מטילה משפחת דואבשה את האחריות לפיגוע הטרור הרצחני אשר בו נשרפו למוות שלושה מבני משפחת דואבשה, שני ההורים סעד וריהאם והפעוט עלי, ונכווה קשות הילד אחמד , על מדינת ישראל , ותובעים ממנה לפצות את המשפחה בעשרות מליוני שקלים .

המשפחה מטילה את האחריות לרצח על מדינת ישראל , הן לפי הוראות הדין הבינלאומי , והן לפי המשפט הישראלי .

הקבר של ריהאם דוואבשה בכפר דומא
הקבר של ריהאם דוואבשה בכפר דומא

 
תאופיק מוחמד הדגיש בשיחה ל"מעריב אונליין", כי "כתב התביעה מהווה כתב אישום ציבורי חמור נגד מדיניות ממשלות ישראל, אשר הפקירו את ביטחונם של תושבי השטחים הכבושים, עודדו הקמת מאחזים לא חוקיים, העלימו עין מההסתה הפרועה וממעשי אלימות קשים נגד פלסטינים שנקטו ארגוני טרור יהודיים שצמחו בהתנחלויות ובמאחזים, לא אכפה את החוק על אותם מסיתים ופורעי חוק, אשר מקרבם יצאו המפגעים המרצחים שרצחו את משפחת דוואבשה, תוך שהם משתמשים במאחזים הלא חוקיים כמקומות תכנון הרצח, הכנה לרצח וביצוע תצפיות על הבתים שבכפר בו התגוררה משפחת דוואבשה, ואף כמקום יציאה לביצוע הפיגוע , ומקום מילוט ומסתור לאחר ביצוע הפיגוע הרצחני". 
 
לפני כן, תערוך כאמור המשפחה מסיבת עיתונאים - יחד עם עמותת אלמיזאן - בשעה 11:00 בבית סוקולוב בתל אביב. סכום התביעה מוערך במיליוני שקלים.