כשנתיים לאחר הגשת כתבי אישום נגד פעילי ארגון מוסלי בגין רצח דניאל סמארה ואוהד פרנקו, החלו להתקיים מגעים מתקדמים לקראת הסדרי טיעון מקלים בפרשה זו, מה שעשוי להביא לביטולם של אישומי הרצח הכפול של דניאל סמרה ואוהד פרנקו. בתוך כך, מסתמן כי חמישה מהנאשמים יורשעו בקשירת קשר לביצוע הרצח בלבד, כאשר שני נאשמים נוספים יורשעו בקשירת קשר לפגיעה במוטי חסין. היום (שלישי) אחר הצהריים צפויה להתקיים ישיבת גישור נוספת בין הצדדים אצל השופט בני שגיא, בסיומה יוכרע אם התיק המורכב יסתיים בעונשי מאסר רק לשניים מהנאשמים.



כזכור, במאי 2015 הוגש כתב אישום נגד שמונה מ"חיילי" ארגון מוסלי, אביאל וואהל (37), ליאור גרינברג (42), עמרם כהן (59), ניר דבח (33), אלון מימון (32), האחים שי (37) ורועי אשולי (31) ויעקב יום טוב (32). וואהל, שנחשב יד ימינו ואיש סודו של שי מוסלי, וגרינברג, הואשמו ברצח בר כהן, על סמך עדות של עד מדינה. לכמה מהנאשמים הנוספים יוחס הרצח הכפול של דניאל סמארה ואוהד פרנקו. כמו כן יוחסו לנאשמים, כל אחד על פי חלקו, עבירות של קשירת קשר לביצוע פשע, החזקת נשק, הצתה, סחיטה באיומים, פציעה בנסיבות מחמירות, שוד ועבירות נוספות.



יותר משנה לאחר הגשת כתב האישום, חזרה בה הפרקליטות מהאישום ברצח כהן, לאחר שהתגלו סתירות בעדותו של עד המדינה לרצח, אל מול עדותו של עד נוסף בפרשה אחרת, פרשה 1131. במרץ 2016 נרצח עד תביעה מרכזי, אבנר מאיו, עבריין מוכר שהיה אמור להעיד במשפט ולספק גרסה תומכת לעדות עד המדינה.



תיק הדגל של המשטרה קרס


בפרקליטות קיוו שהמשטרה תפענח את הרצח, שרבים מייחסים אותו לפרשת מוסלי, אך הרצח לא פוענח והווה מכה קשה לתיק. משפט מוסלי הלך והתארך, דיוני ההוכחות נדחו ונדחו וחלוף הזמן נתן את אותותיו על עד המדינה, שהמתין לא פחות משלוש שנים להעיד נגד חבריו לשעבר. מדובר בתיק דגל של המשטרה והפרקליטות שכלל גיוס של עד מדינה, אולם בתקופה האחרונה, בין היתר בשל רצח עד תביעה מרכזי, התיק קרס.



הנסיבות הללו הביאו לכך שבין הפרקליטות לבין סנגוריהם של החשודים החלו מגעים להסדרי טיעון, אשר צפויים כנראה לשאת פרי כעת. על פי ההסדר המתגבש, וואהל, כהן, דבח, מימון ואשולי יורשעו כאמור בקשירת קשר לביצוע רצח ואיש לא יואשם בשלושה מקרי הרצח שיוחסו בכתב האישום, וכנראה שאיש לעולם לא ייתן את הדין עליהם.