הותר לפרסום: חצי שנה אחרי שהשתחרר ממאסר בן שנה וחמישה חודשים בגין חטיפת שתי בנותיו לתאילנד, יצא, על פי החשד, דוד בוקובזה בן ה-47 מבאר שבע למסע נקמה שבמהלכו רצח את חברו אבי אלטר, מי שהכיר וגישר, ככל הנראה, בין בוקובזה לגרושתו ל'. בהמשך הוא ניסה לרצוח את האחרונה והצית את דירתה, תוך גרימת מותם של שתי חיות מחמד ששהו בביתה, כל זאת כשילדותיהם המשותפות נמצאות בדירה. לאחר שגרושתו הצליחה להציל את עצמה הוא נמלט לירושלים, שם ניסה לשים קץ לחייו, אולם נלכד על ידי חוקרי ימ"ר נגב לפני שביצע את זממו.



בשביעי באפריל השנה התקבל, בשעות הצהריים, דיווח במשטרה ובכיבוי אש במרחב נגב על דירה שעולה באש בבאר שבע. צוות הכיבוי שהגיע למקום איתר בדירה שתי גופות של חיות מחמד שנשרפו באש, כאשר מחוץ לבית, נמצאה ל' במרחק קצר משם כשהיא סובלת מכוויות ומבוהלת ביותר מהנעשה לה. חוקרי המשטרה גבו ממנה עדות לאחר ששמעו כי הגרוש שלה, בוקובזה, הגיע לביתה, ניסה לרצוח אותה באמצעות אקדח, ולאחר מכן שפך לעברה חומר דליק והצית אותה, כל זאת כשילדותיהם נמצאות בבית. לדבריה, היא התעמתה עמו והצליחה להימלט מהדירה כשגופה בוער כלפיד, תוך שהיא מניסה מהדירה את שתי בנותיה וכך, בעצם, הצילה את חייהן. הדירה המשיכה לבעור עד שצוותי הכיבוי הגיעו למקום והצליחו להשתלט על הלהבות.



חוקרי יחידת מרכז (ימ"ר) נגב פתחו בחקירה וניסו לחפש אחר עקבותיו של בוקובזה. יש לציין כי חצי שנה קודם לכן הוא שוחרר ממאסר לאחר שהורשע בחטיפת שתי בנותיו לתאילנד, מה שהביא להטלת עונש של 17 חודש מאסר עליו, אותו סיים לרצות לאחר כחצי שנה. על פי הערכת חוקרי ימ"ר נגב, בפיקוד יגאל קמיליאן, הוא ניסה לנקום בגרושתו ובאלטר שהכיר לו אותה ותיווך ביניהם בכל סכסוך במהלך נישואיהם. בשבת בבוקר, השמיני באפריל, התקבל דיווח ע"י רעייתו של אלטר, שלפיו בעלה נעדר ועקבותיו נעלמו. עוד עלה כי הוא אינו זמין במכשיר הטלפון הנייד שלו. לדברי רעייתו ובני משפחתו, הוא יצא את ביתו ברכבו הפרטי בדרכו לחברו בוקובזה. חוקרי המשטרה הגיעו לבית של החשוד בבאר שבע, שם התגורר בדירה שכורה, ומאחר שלא איתרו אותו שם החליטו בחלוף זמן קצר לפרוץ לביתו, בתוכו נמצאה גופתו של אלטר, וכן ממצאים מפלילים המעלים חשד כי הוא נרצח בדירה.



החשד: הרצח בוצע באמצעות נשקו של הנרצח


בתוך כך, יממה קודם לכן התברר כי אקדחו האישי של אלטר נגנב ע"י רוצחו. לחוקרי ימ"ר נגב זה הספיק כדי לבנות את התרחיש ולהרכיב את הפאזל לפיו בוקובזה רצח יממה קודם לכן את אלטר, גנב את נשקו האישי, והמשיך במסע כדי לחסל את גרושתו, אלא ששם, בעצם, כשל במזימתו. החוקרים חיפשו אחריו תוך שהם משתמשים באמצעים טכנולוגיים ואיכון של מכשירי הטלפון, הן של אלטר והן של בוקובזה, ואכן בהגיעם לאזור ביתו הצליחו לשמוע כי בתחנת כיבוי אש ובמשטרת מחוז ירושלים התקבל דיווח על רכב בוער.



בהגיעם למקום איתרו בתוך הרכב את בוקובזה כשהוא סובל מכוויות, וצוותי הכיבוי השתלטו על האש והצילו את חייו. הוא פונה לבית החולים, שם אושפז עד אתמול, וכאמור הבוקר, הוסר צו איסור הפרסום שהוטל על החקירה ועל הפרשה כולה ובמשטרה בוחנים את חומר הראיות מול הפרקליטות במטרה להגיש נגדו כתב אישום. בוקובזה עצמו אינו משתף פעולה עם חוקריו והוא אמור להיחקר בימים הקרובים.



במשטרה חיברו את הפאזל כשהבינו שאקדחו של אלטר נגנב. צילום: אלוני מור
במשטרה חיברו את הפאזל כשהבינו שאקדחו של אלטר נגנב. צילום: אלוני מור



יש לציין כי בדירתה של ל' מצאו החוקרים, לאחר שכובתה האש, פרחים שנשרפו, משקפי השמש של החשוד ותיק צד שבתוכו אזיקונים. ברכבו של בוקובזה, לעומת זאת, נמצא מכתב שבו פירט לפרטי פרטים את הסיבות שהובילו אותו ליציאה אל מסע הנקמה. הוא הסביר במכתב מדוע החליט לרצוח את חברו אלטר, וכן מדוע החליט לשים קץ לחיי גרושתו. עוד הוא מפרט רשימה שמית של אנשים שגרמו סבל בחייו במהלך השנים האחרונות. נודע כי בכלל אותה רשימה הוא כיוון גם ליעדים הנוספים שאותם זמם לרצוח, כשבין היתר עלה שמה של פרקליטתו.



במשטרה מנסים כעת לחקור האם העצור ניסה גם לשים קץ לחייהן של שתי בנותיו, בנות השלוש והחמש, וההערכה היא כי לאחר שכשל במזימתו לחסל את רעייתו, וכשהבין כי המשטרה תתחקה אחר עקבותיו, הוא החליט לגדוע את תכניותיו וניסה לשים קץ לחייו.



לפני שלוש שנים גיליתי שגרושתי עשתה מעשה נבלה בזמן שנות נישואנו, פניתי לרווחה והעובדת הסוציאלית טענה שאם אתלונן, לא אראה את בנותיי. הגעתי למשטרה ואיימו לעצור אותי על האזנת סתר במידה ולא אבטל את התלונה. פניתית למוטי חובל לכתבה בתקשורת, אבל נודע שהוא פנה לאישה יום לאחר שפניתי אליו, והם פעלו נגדי דרך עורכי דין מהרווחה ומהפרקליטות. 
בוקובזה העלה ביום המעשה ליוטיוב סרטון בו הוא מסביר מדוע החליט לנקום: "פניתי לעורכי דין, וזה לא עזר. האישה הלכה עם הבנות למעון לנשים מוכות ונפרדתי מבנותיי ללא סיבה למשך שלושה חודשים. ארבעה חודשים אחרי מעשה הנבלה, יצאתי עם הבנות לחו"ל בגלל איום העו"ס שאם אמשיך בתלונתי הם יקחו את הבנות לפנימיה. נתקלתי בקושי גדול, שכל פעולה שלי, היתה מכיוון הרווחה. המטרה היתה . 
הפיגוע שהם עשו בי, הפך למגה פיגוע. החלטתי לעשות נקמה, ובשביל זה עברתי מאסר בישראל, שוחררתי. בבית המשפט הפרקליטה שיקרה. לא הצלחתי למה גוף כמו הפרקליטות מנסה להרשיע בכל מחיר. בעיקר כשהם יודעים שבית המשפט הוא חותמת גומי שלהם. היה אפשר לראות את זה בחומר של הפרקליטות. סירבתי להגיע לעסקת טיעון. שמתי לב שבאמת חשוב להם לעשות את הפשע בצורה מסוימת.