שוד צעצוע. בית משפט השלום בצפת שחרר היום (חמישי) למעצר בית שתי נערות הלומדות בכיתה י"ב בעפולה, החשודות במעורבות בשוד חנות נוחות בתחנת דלק בעיר באמצעות אקדחי צעצוע. על פי החשד, השתיים חברו לבני זוגם, צעירים בשנות ה-20 לחייהם, בעלי עבר פלילי, ולמנהל החנות, כדי לבצע את השוד סמוך לערב יום הזיכרון, לפני שבועיים.



לטענת המשטרה, על מנת להיערך לביצוע השוד, הגיעו הנערות ובני זוגן לנות צעצועים בעיר ורכשו מסכות ואקדחים שיורים כדורי ספוג. בדרך לביצוע השוד, נזכרו כי שכחו לרכשו גם כפפות ועצרו בחנות "מקס סטוק" ויצאו שוב אל זירת הפשע. אחת הנערות התבקשה להביא את רכבה ולחכות באתר בנייה סמוך כשהיא משמשת נהגת מילוט. השנייה התייצבה בתחנת אוטובוס כשהיא אמורה לשמש כצופה ולהזהיר את הצעירים מפני שוטרים או עבורי אורח שמגיעים למקום. הצעירים עצמם, כשהגיעו לחנות עצמה, שלפו את אקדחי הצעצוע שרכשו מבעוד מועד, על מנת להראות למצלמות האבטחה שמדובר בשוד אמיתי.



חוסר תשומת לב שעלתה ביוקר



אלא שכאן החל הסיפור להסתבך. לרוע מזלם של המעורבים, מנהלת סניף מקדונלדס הסמוך, שבדיוק סגרה את הסניף לרגל יום הזיכרון, הבחינה בחשודים ובאקדחיהם והזעיקה את המשטרה. תוך זמן קצר הגיעה למקום ניידת משטרה, שנעצרה ליד ה"צופה", שתפקידה להתריע אם המשטרה מגיעה. והיא אכן עשתה את המוטל עליה ודיווחה לחבריה שעליהם להימלט מהמקום, בעוד השוטרים מביטים לעברה.



השוטרים המשיכו לעבר חנות הנוחות, שלפו את נשקיהם והפתיעו את שני החשודים. הם נעצרו והועברו לחקירה. רק אז התברר לשוטרים כי השוד בוצע באמצעות אקדחי צעצוע. יחד עם שני הצעירים נעצרה גם נהגת המילוט. שני המעורבים האחרים, מנהל חנות הנוחות וה"צופה", לא נעצרו.



אלא שאז הגיעו שני המעורבים שלא נעצרו לתחנת המשטרה בעפולה וביקשו לשאול מה מצבם של שלושת העצורים, תוף שהם נוקבים בשמם. חוקרי המשטרה חשבו שזה מוזר שהם יודעים את שמם ושאלו את השניים על כך. מנהל החנות והצעירה מסרו את גרסתם, הכחישו כל קשר לניסיון השוד ושוחררו.



הפלילו את עצמם


החוקרים המשיכו לחשוד בשניים והחליטה להאזין לטלפונים שלהם ולעקבו אחריהם. הם לא התאכזבו. מנהל החנות והצעירה שוחחו ביניהם בטלפון וחשפו פרטים אודות השוד. זמן קצר לאחר מכן הגיע המנהל לחנות והשליך לפח את שארי המסכות כשהוא מנסה להעלים ראיות. החוקרים, שכאמור האזינו לשניים ועקבו אחריהם, החליטו לעצור אותם. הצעירה נעצרה, אולם מנהל החנות נעלם ובמשטרה עושים מאמץ לאתרו.



במהלך הדיון בהארכת המעצר, אמרה אחת הנערות כי היא מוכנה לשבת בכלא כדי לדעת מה יעלה בגורלו של בן זוגה, שהציע לה נישואים. עו"ד אפרים דמרי, המייצג אותה ואת חברתה, אמר בבית המשפט כי "מדובר בשתי נערות שנפלו קורבן לניצול מצד צעירים מבוגרים מהן, שעשו בהן שימוש למטרות האמורות והן אינן מהוות סיכון לציבור".



עו"ד אפרים דמרי
עו"ד אפרים דמרי



השופטת נענתה לבקשתו לשחרר את השתיים למעצר בית והאריכה את מעצרם של שני האחרים, שבמהלך חקירתם נקשרה מעורבותם ושל חברם, מנהל החנות, לביצוע מעשי שוד דומים בחנות סופר מרקט גדולה בעפולה, בסניף "קפה גרג" ובבית עסק נוסף. במשטרה חושדים עוד, כי מדובר בצעירים שבתקופה האחרונה פעלו בדרך דומה ובמאפיינים דומים, גם במקרי שוד נוספים.