הוריו של הילד בן ה-14 מחדרה שהוחזק בבידוד שוחררו הערב (חמישי) לביתם בתנאים מגבילים, לפיהם, הם יורחקו מבנם ופגישות יתקיימו אחת לזמן מה בליווי שירותי הרווחה. בשלב זה לא עולה חשד להתעללות מצד ההורים. הקטין יישאר בימים הקרובים בהשגחת גורמי הרווחה עד להחלטה שתתקבל בעניינו. 



ההחלטה התקבלה לאחר פעולות חקירה מהירות ויסודיות שבוצעו על ידי משטרת ישראל, ביניהן גביית עדויות מהמעורבים בתיק. המשטרה תמשיך לחקור את האירוע על כלל נסיבותיו.



כזכור, היום הגיעו שוטרים וגורמי רווחה לבית המשפחה בעקבות דיווח תלונה על ריח חריף שעלה ממנו. הם מצאו מבנה אטום בברזלים ופסולת, ולמקום הוזעקו כוחות המשטרה ואנשי אגף הרווחה בעירייה. 



כשפרצו לתוך הבית הם הזדעזעו לגלות את המראה המצמרר, שעה שלצד ערימות זבל ופסולת שכב בסלון הדירה על הרצפה נער כבן 14 כשלצדו כאמור שני הוריו, כשהם נמצאים ברמת הזנחה גבוהה. בבירור שנערך עלה כי הנער והוריו אינם מוכרים לרשויות הרווחה וכי הוא לא לומד בשום מוסד חינוכי מאז ומעולם. הנער פונה לבית החולים להמשך בדיקות ואילו הוריו עוכבו לחקירה.



אמו של הילד בן ה-14 שנמצא היום (חמישי) בבית בחדרה, לאחר שלא יצא ממנו במשך 12 שנה, טוענת כי עשתה הכל למענו. עורך דינה, דן גלעד, אמר בשמה, כי האשה, בת 57, טוענת כי פעלה מתוך דאגה לבנה שסובל מבעיות רפואיות וכי הילד אף היה במעקב רפואי. "האם נסערת ונמצאת במצב נפשי קשה ועיקר דאגתה למצבו של בנה", אמר.



עו"ד איגור גילדר, שמייצג את האב מטעם הסנגוריה הציבורית, אמר כי "מדובר בהורים שחיים במצוקה כלכלית קשה. בנם הצעיר נולד עם בעיות רפואיות קשות והם דאגו לשלומו. לטענת האב הם לא החביאו את הילד והוא היה במעקב רפואי. המקרה מעלה שאלות קשות על תפקוד הרשויות שלא סייעו למשפחה קשת יום שנמצאת במצוקה קשה ולפיכך יש לחקור את התנהלות הרשויות".