נמשך הטיפול הסוציאלי בנער בן ה-14 שנמצא אתמול בחדרה, כך נמסר הבוקר (שישי) ממשרד העבודה, הרווחה והשירותים החברתיים. הנער יישאר בבית החולים עד ליום ראשון הקרוב לצורך בדיקות נוספותממשרד הרווחה והשירותים החברתיים נמסר: "הנער נמצא במצב של הזנחה חמורה, רזה ומבולבל. בבדיקה פסיכיאטרית נמצא כי מצבו תקין, הוא מדבר לעניין ויודע שתי שפות: עברית ורוסית. 

אתמול נפגשו ההורים עם בנם, תחת השגחת גורמי הרווחה בבית החולים הלל יפה בו הוא מאושפז. פגישות נוספות צפויות גם היום ומחר. המפגש נערך בנוכחות קצין משטרה ועובדת סוציאלית. הנער היה שרוי בחרדה והוריו היו היחידים שהצליחו להרגיעו. הייתה פגישה מאד מרגשת בין הצדדים. הפסיכיאטר התרשם שהנער מאד קשור להוריו ומגן עליהם. וכן התרשם לחיוב ממצבו של הנער. כעת עורכים לנער אבחון פסיכולוגי מקיף כדי להמשיך טיפול. בשלב הראשון בוחנים היטב את כל ההיבטים של מסוגלות הורית של הוריו.

מבדיקת הנער עולה כי חרף העובדה שבילה את מרבית זמנו בבית ולא נכך במוסד חינוכי מאז נולד, הוא יודע קרוא וכתוב בשתי שפות - עברית ורוסית, קורא ספרי עיון ומודע למה שנעשה סביבו. 

יחד עם זאת מסתמן כי מדובר בנער הסובל מבעיות חברתיות קשות. אמש הוחלט כי הוא ישהה באשפוז לצורך המשך בדיקות וכי לאחר מכן יועבר להשגחת שירותי הרווחה של עיריית חדרה, כאשר הוריו יוכלו לפגוש בו בתיאום מראש ולפרקי זמן קצובים. 

ביום ראשון בבוקר תתקיים ישיבה בעיריית חדרה עם המנכ"ל וראש העיר ועם אגף החינוך והרווחה. פגישה מקצועית של גורמי הרווחה תתקיים אף היא כדי לקלוט את הנער במסגרת מתאימה על מנת לסייע לו ולטפל בו.

בינתיים, מבחינת ההיבט הפלילי, במשטרה אומרים כי לא נראה שההורים ביצעו עבירה כלשהי, אבל מודים כי מודבר בהתנהגות חריגה. עוד מציינים במשטרה, כי ההחלטה של ההורים למנוע מבנם ללמוד במסגרות חינוכיות תיבדק מול גורמים במשרד החינוך, שכן איש במשרד החינוך לא הציף עד כה את העובדה שמשום מה הנער נעלם מכל הרשומות כאילו אינו קיים.

אתמול בלילה הגיעה אחותו של הנער, סטודנטית להנדסה בת 24, למסור עדות במשטרת חדרה. הצעירה, שכבר אינה מתגוררת בבית הוריה מאז היתה בת 18, ציינה בפני החוקרים כי אביה מנהיג מדיניות קשוחה ושמרנית. יחד עם זאת, לדבריה, הוא אינו נוהג באלימות ולא כלא את אחיה. לטענתה, אחיה כן יצא אל הרחוב, אולם לפרקי זמן קצרים ביותר וגם זאת בליווי של הוריה בלבד.