אירוע חריג: אבנים נזרקו היום (שבת) בצהריים על אוטובוס שנסע ברחוב אנילביץ' בבת ים, המופעל על ידי ארגון 'נוע תנוע' המקדם תחבורה ציבורית בשבת. נזק נגרם לאוטובוס ושמשה בו נופצה, לא היו נפגעים באירוע. נהג האוטובוס עצר את האוטובוס בצד הדרך והבחין באבן שכאמור חדרה לרכב. חוקרי המשטרה הגיעו למקום והחלו בחקירה, אין כרגע חשודים במעשה, אלה ככל הנראה הצליחו להימלט מהמקום וזהותם אינה ידועה.



יו"ר הארגון, רועי שוורץ תיכון, שהיה על האוטובוס סיפר: "נסענו באופן שגרתי ואז שמענו רעש, זה היה לקראת סוף הנסיעה. היו אנשים באוטובוס ולמזלנו אף אחד לא נפגע. מיד הגשנו תלונה במשטרה ושלחנו מתנדב במונית לעבור בין התחנות ולהודיע לאנשים על האירוע ועל הפסקת פעילות קו 18 להיום. ידענו שאירועים קיצוניים יכולים לקרות אך אנחנו מבינים שצריך להמשיך כרגיל ובכל הכוח".



מתנדבים בקו אוטובוס של הארגון. צילום: אביחי לוי
מתנדבים בקו אוטובוס של הארגון. צילום: אביחי לוי




"יש מי שרוצה לחסל את החופש הזה"



מארגון 'נוע תנוע' נמסר בתגובה: "מישהו החליט שלא מתאים לו שאנשים אחרים ייסעו בחופשיות בשבת. בשנתיים האחרונות 'נוע תנוע' מפעילה תחבורה בשבת בכדי לאפשר חופש תנועה לכולם, אך יש מי שרוצה לחסל את החופש הזה. במהלך אחת מנסיעות האוטובוס במסלול קו 18, קיצוניים זרקו אבנים לעבר האוטובוס שלנו. למזלנו לא היו נפגעים בנפש ולא נשקפה סכנה לנוסעים או לצוות שלנו. הגשנו תלונה במשטרה והקו במסלול 63 ממשיך כרגיל".



"האלימות והקיצוניות של זורקי האבנים רק מחזקות את ידינו ומעודדות אותנו להמשיך לפעול בנחישות, בכל שבת ברציפות, בכדי לתת מענה למאות אלפי התושבים המעוניינים לנסוע בשבת. אנחנו מאמינים שלכל אחד צריכה להיות את הזכות לבחור איך לחיות את חייו ולא ניתן לקומץ קיצוני לפגוע באמונה הזו", הוסיפו.