על רקע זיהום האוויר הכבד שישרור במהלך ל"ג בעומר, הטמפרטורות מחר צפויות להיות גבוהות מהרגיל לעונה. החזאי התורן בשירות המטאורולוגי בבית דגן, רן שימר, מסר היום (שבת) כי העלייה המשמעותית שחלה במידות החום, והובילה לטמפרטורות גבוהות מהממוצע, צפויה להימשך גם מחר. על פי השירות המטאורולוגי, תחול התחממות של שלוש-ארבע מעלות, ובאזורים הפנימיים של הארץ יהיה שרבי. לעומת זאת, באזור מישור החוף יהיה חם מהרגיל, אך לא שרבי.



כמו כן, בשל המדורות שייערכו ברחבי הארץ, צפוית רמות גבוהות של זיהום אוויר. מנתוני השנים הקודמות של תחנות ניטור איכות אוויר הפזורות ברחבי הארץ, עולה כי במהלך ל"ג בעומר, חלה עלייה בזיהום האוויר בשיעור גבוה באופן חריג מהרמות הנמדדות בימים רגילים במהלך השנה.



בין האזורים השונים בארץ צפויות תנודות במידות החום: מישור החוף – 29 מעלות, לוד – 32, ירושלים – 33, בית שאן ועין גדי – 38, טבריה – 37, קצרין – 35 ואילת – 40.



ביום שני, צפויה ירידה קלה במידות החום, אבל מזג האוויר ימשיך להיות חם מהרגיל ושרבי. בשלישי צפויה הקלה בעומס החום, של שתיים-שלוש מעלות, אבל השרב לא ישבר. ברביעי לא צפוי שינוי משמעותי ויימשך גל החום הכבד.



הנחיות זהירות לל"ג בעומר
הנחיות זהירות לל"ג בעומר