פרופסור רבקה כרמי, נשיאת אוניברסיטת בן גוריון, פנתה היום (ראשון) ליו"ר ועדת החינוך, התרבות והספורט, ח"כ יעקב מרגי (ש"ס) בבקשה לבטל דיון בנושא תמיכת אוניברסיטת בן גוריון בפעילות BDS. ח"כ בצלאל סמוטריץ' (הבית היהודי) ביקש לפני שבוע מיו"ר הכנסת, ח"כ יולי אדלשטיין, לקיים דיון מהיר בנושא וזאת בין היתר בשל "התבטאויות של חברי סגל ישראלים החוצות את גבול הטעם הטוב ומקדמות ביקורת וחרמות על מדינת ישראל בעולם". הדיון היה אמור להתקיים מחר אך לבסוף נדחה ליום רביעי ה-24.5 מסיבות טכניות.



פרופסור כרמי, שביקשה כאמור לבטל את הדיון, כתבה במכתבה לח"כ מרגי כי "אין בכוונתי להתייצב לדיון אשר, אם יתקיים, כל כולו אות קלון ליוזמיו. אני קוראת לך לבטל את הדיון בכותרתו המבזה וחסרת השחר כפי שמופיעה בנדון ותחת זאת לזמן דיון אשר יסב כבוד לבית המחוקקים וירתום גם את הקולות המתלהמים לעבור מדיבורים חסרי שחר למעשים, על מנת לסייע במאבק החשוב בתנועת ה-BDS".


אחינעם ניני מביעה תמיכה בנשיאת אוניברסיטת בן גוריון

פרופסור כרמי הוסיפה כי "אני מצרה צער עמוק על הניסיון לביזוי של אחד המפעלים הציוניים הכי מובהקים המתקיים בפעילותה היומיומית של אוניברסיטת בן גוריון בנגב. האוניברסיטה הינה חוד החנית במאבק נגד תנועת ה-BDS. רקטור האוניברסיטה, אנוכי וחברי סגל רבים מגויסים באופנים רבים ומגוונים למאבק נגד BDS ומטרותיה". כמו כן, היא הדגישה כי "האוניברסיטאות בארץ, ביניהן גם אנו, הן הנפגעות העיקריות מפעילות התנועה האמורה והן אלו שעוסקות שנים ארוכות בפעילות הסברה, במלאכה יומיומית מורכבת וקשה מאין כמוה".



אחינעם ניני: "מחזקת את ידיי פרופ' כרמי"


מנכ"ל תנועת "אם תרצו", מתן פלג, התייחס לבקשת פרופסור כרמי לבטל את הדיון ואמר כי "גברת כרמי לא מצליחה להשתלט על מה שקורה במוסד שלה ועכשיו היא מנסה להשתלט בצורה בולשביקית על דיונים בוועדת החינוך של הכנסת. לטובת אוניברסיטת בן גוריון, עדיף שהנשיאה תוותר על ניסיונות ההשתקה והסתרה ובמקום זאת תיקח אחריות ותטפל בנושא. אוניברסיטה בה מרצי מחלקה שלמה בוחרים פה אחד להעניק פרס ל'שוברים שתיקה', בנוסף למחלקה לפוליטיקה וממשל שנמצאה על ידי המל"ג כמדירה תכנים ציונים, מרצים שונים מתפרסמים בעולם כקוראים לחרם נגד ישראל. לא ניתן להמשיך בקו הזה. בטח לא במוסד הממומן בכספי משלם המסים. אם רבקה כרמי לא מסוגלת להתמודד עם התופעה יוטב אם תחזיר את המפתחות ותתפטר".



במקביל, הזמרת אחינועם ניני העלתה סרטון תמיכה בפרופסור כרמי: "אני מבקשת לחזק ידייך בעמידתך איתנה. לא ניתן לאף ארגון ימני קיצוני להכתיב ולהשתיק פעילות חשובה כמו שלכם". הסרטון עורר סערה והביא לתגובות רבות, כשבין היתר נכתב: "כל מה שאת עושה זה רק בשבילך לא למען אף אחד אחר. אף אחד לא זקוק לך, אף אחד לא מעוניין לשמוע אותך או את ההטפות שלך" ו"את לא מבינה כלום בשלום".



ח"כ עודד פורר, חבר ועדת החינוך של הכנסת ומיוזמי הדיון, התייחס גם לבקשת פרופסור כרמי: "נשיאת אוניברסיטת בן גוריון, בהחלטתה להחרים את הדיונים בכנסת, הראתה לוועדת החינוך ולכנסת ישראל שהיא מצטרפת לארגוני ה-BDS הלכה למעשה. החרמת דיון באחת מוועדות הכנסת על ידי פרופסור העומדת באחת מהאוניברסיטאות הגדולות בישראל היא אות קיין לאקדמיה ואני קורא לשר בנט לפטר לאלתר את פרופסור כרמי".