כללים חדשים: ועדה חדשה שמינה שר הביטחון אביגדור ליברמן קובעת שכל בלוגר ומפעיל דף בפייסבוק ייחשב כעיתונאי, זאת לצורך הגשת החומרים שלו לצנזורה. כלומר, מעתה ייחלו עליו כל החובות והזכויות שחלים על כלי התקשורת הממוסדים. הוא יוכל לערער על פסילות של הצנזורה בפני ועדה מיוחדת המכונה "טריבונאל" (ועדת השלושה), אך לה מצד שני יש סמכויות להעניש את אותו במקרה שבו לא הגיש את החומר הטעון הגשה לצנזורה או התעלם מפסילותיה.



מנעד העונשים נע מנזיפה, הערה, ועד קנס כספי. עד היום תקנות הצנזורה חלו על כלי התקשורת הממוסדים בלבד, בהתאם להסדר שנערך ב-1949 בין מערכת הביטחון והצנזורה למוסד שנקרא "ועדת העורכים" של העיתונים היומיים, שהפסיק להתקיים כבר לפני כמה שנים.



החלטות הוועדה משקפות את השינוי העצום שהעיתונות עוברת בעשור האחרון על רקע ההשפעה הגוברת של מה שמכונה "המדיה החדשה" הכוללת בעקר את רשתות החברתיות.



בראש הטריבונאל, שבמקרה של ערעור על החלטת הצנזורה צריך להתכנס במהירות תוך חמישה ימים, עומדת השופטת איילה פרוקצ'יה ועמיתיה, ביניהם העיתונאי הוותיק שלום קיטל כנציג התקשורת ואלוף במילואים (במיל') יוסי ביידיץ, לשעבר ראש חטיבת המחקר באמ"ן.



החלטות הוועדה יכולות להתקבל ברוב, כאשר במקרה של שוויון ליו"ר הוועדה יוענק קול כפול. העיתונאי שהטריבונאל לא יקבל את ערעורו יהיה רשאי לפנות להמשך מאבקו לערכאות המשפטיות הרגילות בישראל.