האונס בבת ים: שופטת בית המשפט השלום בתל אביב רונית פוזננסקי-כץ האריכה היום (שני) את מעצרו של גבר מהמרכז החשוד באונס תיירת בלילה שבין חמישי לשישי שעבר בדירה בבת ים בשלושה ימים. בהחלטתה להאריך את מעצרו קבעה השופטת כי חשד סביר לביצוע עברות מין במתלוננת תוך שהיא מוסיפה כי מצבה הנפשי בשלב זה קשה. "היא בכתה במהלך העימות וישנם צילומים המתעדים חבלות על גופה".



החשוד נעצר, כאמור, בשישי בעקבות תלונה שהגישה התיירת, סטודנטית מרוסיה השוהה בארץ באשרה חוקית במסגרת חילופי סטודנטים. לטענתה בילתה בליל חמישי שעבר במועדון בתל אביב, שם הכירה את החשוד, ובתום הבילוי הזמין אותה להתלוות אליו לדירתו. לדבריה, בהגיעם לדירה, בניגוד לרצונה ותוך הפעלת כוח, אנס אותה החשוד ולאחר מכן יצא מביתו לקנות משקה כשהוא נועל את הדלת מאחוריו וכולא את המתלוננת מאחוריו. משחזר לדירה בחלוף זמן קצר, ביקש לקיים איתה יחסי מין בשנית, ולטענתה היא החליטה לשתף עמו פעולה באופן חלקי. ואכן זמן קצר אחרי שנכנסו למיטה ניצלה שעת כושר כדי להימלט מהבית והזעיקה את המשטרה. בחלוף זמן קצר נעצר החשוד שבחקירתו טען כי היחסים בינו לבין המתלוננת התקיימו בהסכמה, לא לפני שהוא שילם לה כסף עבורם. כאמור הובא הגבר לבית המשפט כשהמשטרה מחשידה אותו בביצוע מעשה אונס ומעשה בעילה שלא בהסכמה, מעשה סדום וכליאת שווא.



"כלאה את עצמה"



במהלך הדיון ניסתה פרקליטתו של החשוד עורכת הדין תמר ארליך להטיל דופי באמינות המתלוננת ולנסות לשכנע את בית המשפט כי מדובר ב"מניפולציה של זונה, שגבתה כסף מראש וכשביקש ממנה לקיים יחסים בפעם השנייה, היא ביקשה תשלום נוסף וכשסירב לכך המתלוננת כעסה". ועוד היא טענה כי "לאחר מכן, כשפתח החשוד את הדלת ויצא מהדירה, המתלוננת זרקה את המפתח מחלון ועשתה כאילו החשוד כלאה. המתלוננת ניסתה להרוויח זמן כדי להמשיך לעסוק בזנות,  פרקטיקה הידועה בקרב נשים ברוסיה".



עורכת הדין התייחסה לעימות שנערך בין המתלוננת לחשוד וטענה: "המתלוננת באה עמו בהסכמה מלאה, בעימות אמרה שהיא לא זוכרת יין ולא את הנסיעה במונית, אך זוכרת שהיא הייתה שיכורה. יש המון סתירות בעדויות שלה, הוא ראה סימנים על רגלה, והיא טענה כי אתמול היו לה ארבעה לקוחות ואף ציינה שם של אחד מהם, ואז הציעה לקיים עמו יחסי מין בתמורה לכסף", עורכת הדין דחתה את טענות המשטרה כי המתלונן החזיק את המתלוננת בכוח ומנע ממנה לברוח כשהייתה עמו במועדון. "אם רק היו בודקים את מצלמות האבטחה במועדון, היו רואים שלא רק שלא רצתה לברוח, היו רואים שהיא צחקה איתו, נהנתה איתו ורקדה איתו באורח צמוד".



על דבריה התייחס נציג המשטרה שטען כי "זירת המריבה לא התנהלה במועדון, אלא בדירה בבת ים, וגם אם התלוותה אליו ברצון, אין זה אומר כי הוא רשאי לבצע בה את זמנו". גם השופטת הביעה דעתה על דברי הסנגורית וציינה בהחלטתה "שמעתי את דברי באת כוח החשוד שטענה למהימנותה של המתלוננת וטענה כי היא עובדת בזנות. ואך אפשר שאינה מחזיקה באשרת שהייה וכל מטרתה להישאר בארץ. בטיעונים אלו ייבדק על ידי המשטרה, עם זאת אילו טיעונים אלו מועדם להיבחן בעת אחרת". השופטת הוסיפה כי מצבה הנפשי של המתלוננת קשה, היא נסערת ובמהלך העימות בכתה ממושכות. יש צילומים המתעדים את החבלות על גופה", מהן הסיקה המתלוננת כי יש חשד סביר להארכת מעצרו".