היתקלות בפציעות מוזרות הן מנת חלקו של כל רופא שעוסק בחירום, אבל ספק אם רופאי צוות אבחון דחוף בקריית בריאות זבולון היו מוכנים למה שראו עיניהם: גבר בשנות ה-50 לחייו, שנכנס למרפאה עם כפית שהייתה נעוצה עמוק בתוך כף ידו. לאחר שהתעשתו, מיהרו בצוות הרפואי לשלוף את העצם החריג, והמטופל שוחרר לביתו.



האירוע הלא רגיל החל כשבמחלקה לאבחון דחוף הבחינו שלמקום נכנס מטופל בשנות ה-50 לחייו כשהוא חיוור ומזיע באי נוחות. האח מיהר אליו, סייע לו והשכיב אותו על המיטה. רק אז נדהם הצוות לגלות את הבעיה, בכף ידו הייתה נעוצה כפית. הוא סיפר שבלהט ויכוח, חבט בחוזקה על השולחן, עליו הייתה מונחת הכפית והיא ננעצה בעומק כף ידו.



הצוות הרפואי בזבולון. צילום: קופ"ח כללית



מעבר לכאב, המטופל היה מבוהל ביותר ממה שאירע. ד"ר פוליאנסקי ויקטור – מומחה בטראומטולוגיה, נחלץ לעזרתו יחד עם האחות אלונה גילדין. שניהם ביצעו בדיקה יסודית, כדי לוודא שאין פגיעה עצבית ולמזלו של האיש לא נגרם נזק לעצבים בכף ידו. ניתנה לו זריקת הרדמה מקומית והכפית נשלפה בעדינות ובמיומנות, ללא נזק ארוך טווח, כאשר למטופל ניתן חיסון טטנוס ולטיפול מניעת זיהום, אך יחד עם זאת, לא בוצעה תפירה מאחר ובמצב כזה עלול להתפתח זיהום. זמן לא רב לאחר הגיעו לזבולון יצא המטופל מחויך לביתו.