פרקליטות מחזו דרום צפויה להגיש היום (רביעי) לבית המשפט המחוזי בבאר שבע, כתב אישום נגד אזרח אריתראי בן 25, בגין רצח שאירע לפני כחודש סמוך למועדון בקריית גת. מדובר באירוע שהחל בוויכוח שנתגלע בין הנאשם לתושב קרית גת בן 31, בעת שהשניים היו תחת השפעת אלכוהול וגלש במהירות לכדי רצח. מעצרו של הנתין הזר זמן קצר לאחר המעשה סייע לחוקרים לגבש תשתית ראייתית מוצקה שמובילה כאמור לכדי הגשת כתב אישום.



זירת הרצח בקריית גת

ב-13 באפריל, סמוך לשעה 4:00 לפנות בוקר התקבל דיווח במוקד 100 של המשטרה על אדם המוטל ככל הנראה לאחר קטטה על המדרכה ברחוב שדרות לכיש בקריית גת. כוחות משטרה שהוזעקו למקום פגשו בצוותי מד"א שבתום מאמצי החייאה קבעו את מותו של הקורבן. 



חוקרי המשטרה שפתחו בבירור נסיבות האירוע תוך שהם סוגרים את הזירה וגובים עדויות מתושבים שבילו במקום ומאזרחים שחלפו באזור הובילה את השוטרים אל המועדון הממוקם במפלס העליון של המבנה שם גם זיהו החוקרים כתמי דם רבים מה שהצביע על זירת האירוע ההתחלתית. למקום הוזעקו אנשי המעבדת לזיהוי פלילי (מז"פ) שהחלו בחקירת האירוע תוך איסוף ממצאים וראיות פורנזיות. 



מהחקירה עולה כי בליל הרצח ישבו השניים, החשוד והקורבן, יחדיו ועם נוספים בתוך "בר-קפה" מקומי תוך שהם שותים אלכוהול. סמוך לשעה אחת אחר חצות החל ויכוח בין החשוד לקורבן שבהמשכו עזב את המקום. הנאשם כך עולה, ניגש לביתו ושב לאחר מכן חזרה למועדון כשסכין ברשותו. לאחר שובו של הנאשם למקום המשיך בין השניים הוויכוח שעבר אל מחוץ למועדון שם החל הנתין האריתראי לתקוף את הקורבן באמצעות הסכין שברשותו, כשהוא דוקר אותו מספר פעמים בפלג גופו העליון. הקורבן הצליח להימלט אל הרחוב שם התמוטט אל מותו, ואילו הנאשם עזב את המקום כשהסכין המגואלת בדם בידיו, ניגש לבית ושוטף את הסכין היטב. 



הסכין ששימשה להריגת תושבה קריית גת. צילום: דוברות המשטרה
הסכין ששימשה להריגת תושבה קריית גת. צילום: דוברות המשטרה



עוד עולה מהחקירה ומהעדויות כי לאחר מכן ישב הנאשם יחד עם שני שכניו, כשהסכין עמה דקר את המנוח וסכין נוספת בידיו, וסיפר לאלו כי רב עם בחור אתיופי, המנוח, בבר וזאת עקב ויכוח על רקע המוזיקה במקום וכי דקר אותו לאחר שיצאו מהמקום. בשלב זה בו יושב הנאשם עם שכניו, הגיעו בלשי המשטרה למקום וביצעו את מעצרו תוך שהוא משליך את שני הסכינים לרצפה.



במהלך חקירתו הכחיש הנאשם את המיוחס לו, כשתחילה טען כי ישן בכלל בביתו בשעות אלו של האירוע, במועד מאוחר יותר טען כי היה שיכור ואינו זוכר, ובשלב מתקדם במהלכה הוטחו בו ממצאי בדיקת DNA מכתמי דם השייכים למנוח, ושאותרו על גופו, בגדיו ופניו, טען הנאשם בפני חוקריו כי רצח זה מפחיד וכי זה אסור בתורה בעולם ובחוק



מן המשטרה נמסר כי "חקירה שכזאת מצריכה אורך רוח רב, בדיקות פורנזיקה ואיסוף ראיות ועדויות רבות על מנת לגבש תשתית מוצקה כנגד חשוד שנוהג כאילו לא ארע דבר".