סערת החשד לאונס בת ה-17 בהרצליה נמשכת. לאחר שאותר חשוד רביעי שהיה שותף והוגדר כנמלט מן האירוע, עורכת הדין יערה רשף, שמייצגת את המתלוננת התראיינה לרן שריג ודנה ספקטור ב-103FM, ושיתפה את תחושותיה בנוגע לפרשה הקשה: "הפרשה לא יוצאת לי מהראש וגם להרבה אנשים נוספים, ישנה התגייסות גדולה בנושא. החשודים כרגע במעצר בית מלא, זה אמנם לא בית כלא מפני שהחקירה לא הסתיימה אך עדיין זה מאד מרגיז".



רשף אמרה בנוסף: "כעורכת דין המכירה את התיק לעומקו, אני יודעת כמה סיפור האונס חולני. הפער בין האכזריות הבלתי נתפסת לבין הקלות הבלתי נתפסת של השחרור למעצר הבית הוא מקוממת. לא סתם המשטרה מכנה את הסיפור כלקוח מתוך מהסרט 'התפוז המכני'. מקרה האונס וההשלכות שלו צריך להטריד אותנו כחברה".




עורכת הדין של המתלוננת הוסיפה: "אם בתיק חריג כזה משחררים חשודים למעצר בית, מה קורה בתיקים אחרים? תיק שנקרא 'התפוז המכני' הוא חריג ביותר ולמרות זאת הטיפול מטריד. הבעיה בתיקי מין היא לא של המשטרה, בתיקי עבירות מין חמורות הסמכות היא של הפרקליטות. בתיקים של עבירות מין המשטרה מבצעת את עבודה נאמנה בדרך כלל. לפרקליטות לעומת זאת, בעיקר בתל אביב והמרכז, ישנה נטייה לסגור תיקים ולא לטפל בבעיה. לפני הנתונים, במרכז הארץ, 85% מתיקי החשד בעבירות אונס נסגרים. אני משערת שישנה מדיניות לא לטפל בבעיה".

על פגישתה הראשונה עם הנערה בת ה-17 סיפרה עורכת הדין: "פגשתי אותה בפעם הראשונה בערב שישי לפני עשרה ימים, שבועיים לאחר האונס. הוזעקתי למקום על ידי אמא של הלקוחה שלי. זה היה מקרה חירום והגעתי לפגוש אותה תוך חצי שעה. פגשתי נערה שהייתה כפופה עם ראש שמוט ובמצב קשה מאד. ריסקו אותה לאבק. קבענו פגישה מסודרת ביום ראשון אחרי שנרגעו הרוחות ואז התחלתי להבין שישנה לא רק בעיה משפטית אלא גם בעיות סוציו-אקונומיות קשות מאד ושיש לדאוג לטיפול פסיכולוגי דחוף למשפחה. המשפחה כולה קרסה. כשאמא מגלה שביתה נאנסת היא קורסת בעצמה וזקוקה לטיפול גם כן".

חשוד בביצוע האונס בהרצליה, צילום: אבשלום ששוני


עוד הוסיפה עורך הדין: "היום במדינת ישראל אין חוק ללווי של הנאנסות. לחשוד לעומת זאת, מגיע ייצוג משפטי מהמדינה. יש לו את האפשרות לשיקום וטיפול בעוד לנפגעות אין כלום".

על החשודים באונס סיפרה: "אני לא מבינה את ההגדרה של 'בני טובים' ואני לא חושבת שיש בתיק אונס שכזה משמעות. הגדרתם כ'בני טובים' בכלל לא רלוונטית אך אני יכולה לשתף כי קיים פער כלכלי בין החשודים ללקוחה שלי".  על סיכוייה לנצח במשפט סיכמה עורך הדין וקראה: "יש לה סיכוי לנצח, יש בתיק ראיות. אחרת התיק היה נעצר ונסגר. הפרקליטות לא הייתה ממשיכה בחקירה הזו אם לא היו ראיות בתיק".