ראש הממשלה בנימין נתניהו פנה לשר התיירות יריב לוין והציע לו את תיק התקשורת במקומו של השר המכהן צחי הנגבי, שנכנס לתפקידו לפני שלושה חודשים בלבד, כך פורסם הערב (רביעי) בחדשות ערוץ 2 ובחדשות ערוץ 10. 

הנגבי כזכור מונה לאחר פניות רבות לבג"ץ, הן מטעם סיעת המחנה הציוני והן מטעם האגודה לזכויות האזרח, ולפיהן העובדה שנתניהו מחזיק בתיק מהווה ניגוד עניינים. את המינוי ביצע ראש הממשלה בזמן טיסתו לפגישה עם נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, בוושינגטון.

לאחר שמונה הנגבי הוא אמר שהוא מאמין שהוא יחזיק בתיק התקשורת יותר משלושה חודשים, כפי שתכנן ראש הממשלה. הנגבי, אמר בתוכנית "המטה המרכזי" בערוץ 10, כי לדעתו נתניהו לא רוצה להחזיק בתיק: "אני חושב שאחזיק בתיק התקשורת יותר משלושה חודשים. לא בגלל החקירות שמתנהלות נגד נתניהו, אלא מכיוון שאני חושב ראש הממשלה לא רוצה יותר להחזיק בתיק".

לאחר מינוי, התייחס הנגבי מידת העצמאות שתהיה לו בתפקיד, שנחשב חשוב במיוחד לנתניהו, ואמר: "אני יכול לומר שבחודשים האחרונים בהם סייעתי בענייני המשרד, ראש הממשלה לא דיבר איתי אפילו מילה, גם לא על נושאים שהם בבת עינו – כמו עניין בזק. עם זאת, ממשלה היא תזמורת – ובוודאי שראש הממשלה ינחה אותי לפני המדיניות שהוא מאמין בה. המטרה שלי היא לנהל את המשרד לפי הממדים הממלכתיים והממשלתיים, אלה דברים חשובים שנוגעים לתעסוקה, כלכלה וביטחון. אני אעשה את מה שטוב למדינה ולמשרד התקשורת, אבל צריך לשמוע מה חשוב לראש הממשלה בהובלת המדינה".