שרת התרבות והספורט, מירי רגב, צעדה היום (רביעי) על השטיח האדום בהקרנת סרט הפתיחה של פסטיבל קאן, "הרוחות של ישמעאל" עם שמלת שעליה מוטבע ציור של העיר ירושלים. רגב, הגיעה לפסטיבל כדי לפתוח את פעילות הביתן לקולנוע ישראלי, שמטרתו לחזק את הקשרים של יוצרי קולנוע ישראלים עם התעשייה העולמית וכן למשוך ארצה הפקות זרות. 



מתברר כי השנה פנה אל השרה המעצב ישראלי אביעד אריק הרמן, שזוכה להצלחה בינלאומית, בהצעה להכין עבורה את השמלה לאירוע הבילאומי. לאחר שראתה את עבודותיו המעניינות והמרשימות, שמחה רגב להיענות לבקשתו, ודרשה שמלה שתביע ברוחה את יופייה של ירושלים, זאת לרגל 50 שנה לשחרורה ואיחודה.




השמלה של מירי רגב באירוע בקאן. צילום: אלי סבתי
השמלה של מירי רגב באירוע בקאן. צילום: אלי סבתי





חלקה התחתון של השמלה נוצר מבד ברוקרד איכותי שזור בחוט זהב, כאשר האימרה כולה מציגה את קו הרקיע של ירושלים העתיקה. הגרפיקה של קו הרקיע נוצרה במיוחד בשיתוף עם המעצב בוריס סולטנוב. החלק העליון כולל בד רשת מוזהב. לאורך מפתח הצוואר יצר תכשיט ענק שמורכב מקריסטלים, אבני חן, וריקועי מתכות. 



בהתייחס לבחירה המעניינת אמרה רגב כי "השנה אנחנו חוגגים 50 שנה לשחרורה ולאיחודה של ירושלים. במעמד זה, בו הגענו להציג את נופיה וכישרונותיה של מדינתנו, אני גאה לחגוג את נקודת ציון היסטורית וחשובה זו, דרך אמנות ואופנה, ואני שמחה שהתוצר של המעצב הישראלי המוכשר אביעד מרגשת ומכבדת את המעמד לתפארתה של ירושלים בירתנו הנצחית". 



המעצב אביעד אריק הרמן הודה לשרה: "אני מודה על ההזדמנות שנתנה לי השרה רגב לתת ביטוי לחגיגות עיר הקודש. לפני חמישים שנה כתבה נעמי שמר 'ירושלים של זהב ושל נחושת ושל אור', שיר שמפעים ומרגש אותי בכל פעם מחדש. בחודשים האחרונים עבדתי בנאמנות בלתי מתפשרת על יצירת השמלה יחד עם אמא שלי, שרית, ואנחנו גאים מאד בתוצאה".



בתוך כך, הזמר אביב גפן הגיב בחשבון הטוויטר הרשמי שלו לבחירתה יוצאת הדופן של השרה, כשאמר כי "כבר עדיף לחלק את ירושלים מללבוש אותה".