סופת חול השתוללה היום (חמישי) החל משעות אחר הצהריים בעיר אילת. בעקבות הראות הלקויה רשות שדות התעופה הודיעה כי השדה נסגר זמנית ולא ייערכו המראות ונחיתות. לצד הפסקת הטיסות משטרת ישראל הודיעה כי כביש 90 נחסם לתנועה מצומת הערבה לכניסה לאילת בשני הכיוונים וכן כי כביש 12 נחסם לתנועה מאילת לצפון. לאחר זמן קצר נפתחו הכבישים והתנועה שבה לסדרה כמו כן תנועת המטוסים שבה לסדרה.



אילנית תושבת העיר אילת סיפרה ל"מעריב אונליין": "מטורף, לא רואים כלום למרחק של כמה מטרים קדימה. אני רואה את הבניין מולי ולא רואה את הים. אף אחד לא הזהיר אותנו מראש. לפני שנייה עוד ראיתי את הים".



עדי אלירן הוסיפה כי "לא רואים כלום, מזעזע. אני יכולה להגיד שאני גרה בשכונת השחמון ונמצאת עכשיו בבית. יצאתי למרפסת ואני אפילו לא רואה את בתי המלון, את הים, אי אפשר לראות ממטר. הכל סגור, אנחנו מסתכלים על הבריכה והיא מלאה בחול. יש רוחות פתאומיות עם סופות חול, זה נראה כמו סוף העולם. זו ממש הפתעה לכולם. מזג אוויר מאוד לא בריא. זה לא יום לטייל או להסתובב או לצאת לשופינג, יום להישאר בבית, גם לא להיות בחצר".



כבישים נחסמו, תושבים נשארו בבתיהם. צילום: ללא קרדיט
כבישים נחסמו, תושבים נשארו בבתיהם. צילום: ללא קרדיט



הסופה מעל קיבוץ סמר. צילום: ללא קרדיט
הסופה מעל קיבוץ סמר. צילום: ללא קרדיט



המשרד להגנת הסביבה, בהתייעצות עם משרד הבריאות, התריע על ריכוזים גבוהים של חלקיקים נשימים באוויר באזור אילת והערבה. "אנו ממליצים לאוכלוסיות רגישות - חולי לב, ריאות, קשישים, נשים בהריון וילדים - להימנע משהייה שלא לצורך בחוץ, ולכלל האוכלוסייה להימנע מפעילות גופנית מאומצת בחוץ", נמסר מהמשרד. עוד הודגש כי סופת החול צפויה להימשך עד חצות.



השתתפו בהכנת הכתבה: עפר לבנת, משה כהן, יובל בגנו ואלון חכמון.


סופות חול בדרום