אלפי בני אדם נכחו (היום) בהלוויית מועתז בני שמסה, הצעיר הפלסטיני שנורה בידי מתנחל לאחר שזרק אבנים ליד חווארה, הסמוכה לשכם. המלווים יצאו ממגרש הכדורגל בכפר ביתא לבית הקברות, וקראו לנקום במתנחלים. תקרית הירי התרחשה היום במהלך הפגנה של כ-200 פלסטינים באזור חווארה שהביעו תמיכה בשביתת הרעב של האסירים הביטחוניים בשטח ישראל.

בעת האירוע ירה ישראלי לעבר הפלסטינים, מה שגרם למותו של צעיר אחד ולפציעתו של מפגין נוסף באורח בינוני. כוחות צה"ל שהגיעו למקום פיזרו את ההתקהלות בעזרת אמצעים לפיזור הפגנות.

האירוע נחקר בשטח והישראלי שירה נלקח לחקירה בה עלה כי היורה הוא אב לשמונה ילדים, עובד סוציאלי במקצועו שהיה בדרך הביתה מקניות. תושב השומרון שהותקף סיפר: "חזרתי מקניות ברמי לוי, הסלים היו באוטו והתחילה הפגנה אלימה באמצע חווארה. ברוך השם למזלי הצלחתי להיחלץ לשם אחרי. כמעט ראיתי את המוות בעיניים, כמעט עשו בי לינץ'. הצלחתי לצאת משם ולהגיע הביתה בשלום אני מודה ל-ה' על הנס הגדול".

אשתו של תושב שומרון סיפרה על תחושות המשפחה: "ברוך ה' שהסיפור נגמר ככה, גם בזיהוי הפלילי מסתכלים על הרכב ואומרים שניסו לעשות לו לינץ'. הילדים בגילאים שבעה חודשים עד 13, חלקם יודעים מה קרה ועם חלקם עדיין לא דיברתי. אנחנו מודים לאל על הנס הזה שנעשה לנו היום".