טרגדיה בבריכת השחייה "תפארת הבריכה" שבפתח תקווה: הערב (שישי) נקבע מותו של נער בן 12 מבני ברק שגופתו נמשתה מקרקעית הבריכה על ידי המציל ששהה במקום. צוות מד"א פינה את הנער לבית החולים "שניידר", שם נקבע מותו. המשטרה החליטה לפתוח בחקירה בחשד לגרימת מוות ברשלנות בידי בעל הבריכה והמציל. 


 


 סמוך לשעה 16:05 נמסר למד"א על נער שנמשה מהמים בבריכת שחייה ברחוב שמואל הנגיד שבאזור צומת סגולה בפתח תקווה. חובשים ופרמדיקים הגיעו למקום, העניקו לו טיפול רפואי ראשוני ופינו אותו במצב קריטי תוך כדי פעולות החייאה למרכז "שניידר" לרפואת ילדים.



"הם היו קבוצת נערים שהיו במים. לפתע הבחין המציל באחד הנערים כשהוא ממש בקרקעית הבריכה, תחילה הייתה סברה שהוא צולל אולם זמן קצר לאחר מכן, משלא עלה מעל פני המים, זינק המציל פנימה אל תוך הבריכה ומשה את הנער כשהוא מחוסר הכרה. זה היה נורא ואיום לראות את זה מול העיניים", מספר אורח בבריכה.



מנהל הבריכה סיפר: "המציל שלנו משה אותו מהמים, שניות אחדות מאוחר מדי כנראה. יחד אם שני עוזרי המציל הם הגיש עזרה ראשונה כשאני מהמשרד הזעקתי את מד"א. חובשים מתנדבים של זק"א, איחוד הצלה ומד"א ביצעו בנער פעולות החיאה וכשמצבו קריטי הוא פונה. אני רוצה לקוות ולהתפלל שיתאושש", אמר, אלא שהתקווה לא הועילה והתנפצה שעה שדקות אחדות לאחר מכן נקבע במרכז "שניידר מותו". לפי עדויות הילדים במקום, רק בעוד שבועיים אמור היה הנער לחגוג את חגיגות בר המצווה שלו.



מנתוני ארגון בטרם לבטיחות ילדים עולה, כי מאז 2008 מתו מטביעה 145 ילדים בישראל. בשנה שעברה דווחו על 48 טביעות של ילדים, מתוכם 19 ילדים טבעו למוות. ב-2017 עוד בטרם החל הקיץ, טבעו למוות 4 ילדים.



אורלי סילבינגר מנכלית ארגון בטרם לבטיחות ילדים: ״המקרה הזה לצערנו מצטרף לשורה ארוכה של מקרים של טביעות ילדים ופעוטות, אשר מסתיימות גם במוות. בישראל, טביעת ילדים היא הגורם השני למוות מתאונות אותן ניתן היה למנוע. אנו מפצירים בהורים לשמור על כללי הבטיחות, גם כאשר מדובר בגילאים בוגרים יותר, וזאת על מנת למנוע את הטרגדיה הבאה״.