נשיא ארה"ב, דונלד טראמפ, החל אמש את ביקורו במזרח התיכון ונפגש בסעודיה עם מנהיגים מהעולם הערבי. מחר הוא צפוי לבקר גם בישראל ולהיפגש עם ראשי המדינה, כשבימין יש חשש גדול כי טראמפ ינסה להתניע מהלך שלא תואם את השקפתם. יו"ר האופוזיציה ו'המחנה הציוני' יצחק (בוז'י) הרצוג, התייחס לביקור ואמר: "אני מצפה מהביקור שיביא עמו בשורה גדולה למזרח התיכון. הביקור בעצם החל כשנפגש הנשיא עם מנהיגי העולם הערבי בסעודיה. זהו אירוע חשוב.



"אם טראמפ יביא עמו בשורה מהפגישה הזו ומתווה מסוים בזירה המדינית אז אנחנו נצפה בביקור שובר שוויון. עלינו לשמוע מה יש לנשיא להציע היות והוא מחויב ונחוש להביא להסדר בין הפלסטינים לישראל. עלינו להבין שמטרתו ליצור מבנה אחר של מזרח תיכון הפועל בשיתוף פעולה אסטרטגי בנושאים רבים. הסכם שלום בינינו לבין הפלסטינים הוא אבן יסוד בתפיסתו של טראמפ".



עוד הוסיף יו"ר 'המחנה הציוני': "אני אומר כל הזמן שלנתניהו אין תירוצים. הוא לא יכול לומר שאין לו גיבוי למהלך מדיני- דרמטי. חזרתי ואמרתי כי במצב של יוזמה דרמטית המחנה שלי ייתן לו גיבוי. הבעיה של נתניהו היא בליכוד. תשאלו את ביטן, רגב וזאב אלקין. מי שפירק את המהלך הדרמטי שהיה לפני שנה הייתה מפלגת הליכוד".





לאה גולדין הצטרפה לשיחתם של משעל, ספי עובדיה ודרור רפאל עם יו"ר האופוזיציה ושאלה: "האם בהסכם זה נכללים החיילים השבויים? זהו נושא הרלוונטי לכל המדינות התומכות בחמאס". ח"כ הרצוג השיב לה: "אני רואה בנושא זה חשיבות גדולה. התשתית לשינוי, גם בעניין השבויים הדר ואורון נכללת במהלך שיוזם הנשיא טראמפ. המהלך יחייב את הפוליטיקה הפלסטינית להגיע לדיאלוג פנימי והשתלבות.



"אבו מאזן מנהל סכסוך מול עזה בכדי ליצור תשתית פוליטית שתיצור איחוד של הרשות אל תוך עזה. הסוגיה הזו היא חלק מאותו הסכם 'תן וקח' שיכלול את השבת הבנים. אני חושב שכל מי שבוחן את סוגיית עזה מבין את הבעייתיות. עזה היא אבן לכל הסדר. אנו לא יכולים ליצור שתי מדינות פלסטיניות ומדינה יהודית אחת. חייב להיווצר הסדר של שתי מדינות לשני עמים".



על רצונו של יו"ר 'המחנה הציוני' ליצור גוש גדול הכולל את אהוד ברק השיב: "רעיון הגוש אומר שבכדי לנצח יש לקחת קולות מהימין הרך בצורה המשכנעת את הציבור. אני שואף לקחת את מפלגת העבודה למרכז הגוש גדול יחד עם 'התנועה' על בסיס 'המחנה הציוני'. על האיחוד לכלול גם את מפלגתו של משה כחלון, מפלגתו של בוגי יעלון, יחד עם מפלגתה המתוכננת של אורלי לוי. הכל פתוח בפוליטיקה הישראלית ואנחנו נבצע פריימריז פתוחים עם חברי הגוש. לפיד יכול להיות חלק מהגוש הזה אך הוא לא מוכן לשמוע עליו.



"היות ולפיד בתהליך של ירידה בסקרים אנחנו יודעים שהדרך היחידה של לפיד לנצח את השלטון ולשנות את פני המדינה היא באמצעות הצטרפותו לגוש. אף אחד ממתחריי לא יודע לעשות את זה, אני הוכחתי בעבר שעשיתי זאת עם ח"כ ציפי לבני. זהו החזון שמלהיב את הציבור בישראל".



עריכת תוכן 103FM: איתמר זיגלמן