פיגוע לאומני: שוטר כבן 26 נפצע באורח קל לאחר שנדקר בצווארו הבוקר (שלישי) ברחוב הרצל בנתניה. אנשי מד"א טיפלו בשוטר ופינו אותו לבית החולים לניאדו בעיר. הדוקר ככל הנראה נורה ומצבו מוגדר בינוני. מדיווח שמסר השוטר למפקדיו, עולה כי הדוקר הגיח מאחוריו ודקר אותו בצווארו תוך שהוא צועק 'אללה אכבר'. השוטר הצליח להסתובב, לדרוך את נשקו ולירות במפגע ולפצוע את הדוקר באורח בינוני, תוך שהוא מנסה לברוח מהמקום.  בנוסף, אישה נפצעה מרסיסים ופונה גם היא לבית החולים. 



זירת אירוע הדקירה בנתניה

מממצאים ראשוניים של החקירה מסתמן כי המניע לאירוע לאומני. חקירת משטרת ישראל ושירות הביטחון הכללי נמשכת.



פראמדיק מד"א יקי חג'אג' סיפר: "כשהגענו ראינו צעיר כבן 26 בהכרה מלאה מתהלך כשהוא סובל מפצע דקירה בצוואר, ערכנו לו בדיקה רפואית מהירה והענקנו לו טיפול רפואי ראשוני במקום שכלל עצירת דימום וחבישה ופינינו אותו להמשך טיפול רפואי בבית החולים כשמצבו מוגדר קל. על המדרכה סמוך שכב הדוקר עם פציעה בפלג גופו העליון ולאחר טיפול פינינו אותו לבית החולים".



בתוך כך, אמש נעצר פלסטיני שנחשד כי ניסה להיכנס לישראל ולבצע פיגוע. לוחמי מג"ב עצרו אותו בכפר חיזמה בעקבות מידע מודיעיני. על גופו לא נמצאו כלי נשק או אמצעי לחימה אחרים.  גורמים המעורים בפרטים אמרו כי בשלב זה נבחנת מהימנותו של המודיע ומניעיו וכן האפשרות כי אותו חשוד שנעצר היה אמור לבצע פיגוע יחיד (דריסה או דקירה) כשאת האמצעי היה יכול השיג ברחוב. גורמים בשב"כ מציינים כי לא ניתן לומר כי סוכל פיגוע.  

אתמול אירע ניסיון פיגוע מצפון לירושלים, כשמחבל הגיע למחסום הקיוסק באבו דיס, צפונית מזרחית לבית לחם, וניסה לדקור לוחם משמר הגבול, שירה בו ונטרל אותו. האירוע התרחש על רקע ביקורו של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ, ורגעים ספורים לפני שהגיע לכותל המערבי. 



בשבת לפני שבוע וחצי נפצע שוטר בן 27 באורח בינוני לאחר שנדקר סמוך לשער האריות בעיר העתיקה בירושלים. כוחות הביטחון שנכחו במקום ירו במחבל, בן 57 אזרח ירדני שהגיע לישראל לפני מספר ימים, וחיסלו אותו. במהלך ההשתלטות על המפגע נפצע אדם נוסף באורח  קל. צוותי הצלה שהגיעו למקום העניקו טיפול רפואי ראשוני לשוטר שנפצע ופינו אותו לבית החולים שערי צדק בבירה כשהוא בהכרה וסובל מפצע דקירה בפלג גופו העליון. 



מבדיקה של המשטרה עולה כי מחבל שהלך ברחוב השלשלת בעיר העתיקה הבחין בשוטר שהולך לכיוונו. המפגע התקדם במהירות לעבר איש כוחות הביטחון, שלף סכין שהייתה ברשותו, הסתער עליו ודקר אותו. השוטר שהגיב בנחישות ובמקצועיות תוך שהוא פצוע, הצליח לתפעל את נשקו ולנטרל את המחבל.