מטוסו של הנשיא האמריקאי כבר עזב את ישראל אך ביקורו של טראמפ ממשיך להדהד באוזני חברי הכנסת. השר נפתלי בנט ממפלגת 'הבית היהודי' התייחס לביקורו של נשיא ארה"ב בישראל: "היה ביקור טוב. יש לנו חבר בבית הלבן שאומר לנו בצורה ברורה 'אני איתכם'. הקשר עם ארה"ב הוא חשוב ואסטרטגי אבל מה שחשוב באמת הוא מה שמתרחש בארץ שלנו".

 


בנט הבהיר כי לדעתו אסור למסור שטחים תמורת שלום: "הנשיא לא דיבר באובססיביות על עצירת הבניה ביהודה ושומרון לכן הגישה שלנו צריכה להיות ברורה. חלוקת הארץ לא הולכת לקרות. ניתן לפעול בדרכים אחרות כמו החלת חוק על השטחים הישראלים. המחשבה הנאיבית שאנחנו מוכנים למסור שטחים תמורת שלום לא עובדת".
עוד הוסיף השר: "אני מאמין בשלום ורוצה מאד שלום. אין מונופול לשמאל על השלום כפי שאין מונופול לימין על פטריוטיות. אני לא מבין מדוע כשמדברים על שלום מדברים על לחלק את ירושלים ולמסור שטחים לאויב. להעביר שטחים כפי שעשינו בעזה וביהודה ושומרון ולקוות לא לקבל טרור בחזרה זו תמימות. אבו מאזן ברגעים אלו מעביר צ'קים למשפחות שרוצחות יהודים, איתו לא הגיוני לעשות שלום. המחשבה הזו שייכת לשנות ה-90". 

"אנחנו לא גרים בנורבגיה אנחנו גרים במזרח התיכון. אנחנו לא בחרנו את השכנים שלנו ואנחנו צרכים להיות חזקים ולהמשיך כפי שעשינו כבר 69 שנים", אמר יו"ר הבית היהודי. "במקום חלוקת הארץ עלינו לפעול במישור הכלכלי ובחיזוק השטח והתשתיות של הפלסטינים. החזון שלי לישראל הוא חיזוק החינוך, הכלכלה והצבא תוך יצירת הרתעה לאויבים שלנו".

עריכה: איתמר זיגלמן