הוכרזו התוצאות: אחרי מסע בחירות מלא בהשמצות, האשמות וטענות לזיופים בקלפיות, הערב (חמישי) פורסמו תוצאות הבחירות להסתדרות המורים ולפיהן המזכ"לית הנוכחית, יפה בן דויד גברה על יריבתה גילה קליין ותמשיך לכהן בתפקיד בחמש השנים הקרובות. בן דויד, ראש סיעת אמי, זכתה ב-24,920 קולות (33%) בעוד קליין, ראש סיעת נחל, זכתה ב-20,694 קולות (27%) מספירה של מרבית הקלפיות, כאשר התוצאות הסופיות יתפרסמו ביום ראשון הקרוב ה-28.5.



בן דויד התייחסה לתוצאות ואמרה כי "אני מודה לכל עובדי ההוראה והגמלאים על האמון וההזדמנות להמשיך בעשייה שהתחלנו לפני חמישה חודשים, גם בחמש השנים הבאות. תודתי והערכתי הכנות לכל מי שלקח חלק במסע הבחירות ולכל השותפים המדהימים לדרך. מסע הבחירות אמנם הסתיים היום, אבל המסע האמיתי לקידום מעמד עובדי ההוראה והגמלאים ממשיך עכשיו".



"כפי שכבר נוכחתי לדעת, תפקיד המזכ״לית מלא אתגרים ומשימות, אולם אני נכונה להם וניגשת אליהם חדורת מטרה ומלאת אמונה. אני סמוכה ובטוחה, שיחד עם הנבחרת המופלאה והמוכשרת שלצידי ויחד עם שותפינו הטבעיים, נצליח לעמוד בכל אתגר ונצעיד את הסתדרות המורים לעתיד טוב יותר. אהיה המזכ"לית של כולם ואשרת את ציבור עובדי ההוראה והגמלאים באמונה, במסירות, במקצועיות, בשקיפות ובאהבה גדולה", אמרה בן דויד.



"מערך הזיופים יתברר בבתי משפט חיצוניים"


מנגד, מסיעת נח"ל, שלאורך השבוע האחרון האשימה שההצבעה לוותה באי סדרים רבים, נמסר כי "מערך זיופים לכאורה שנעשו ונחשפו במהלך הבחירות שיתבררו בבתי משפט חיצוניים ולא בבית הדין הפנימי שהרכבו ממונה ומפוטר על ידי הנהלה אשר ראיות רבות הצטברו כנגדה על מערך זיופים ואי סדרים לכאורה".



גילה קליין. צילום: ללא קרדיט
גילה קליין. צילום: ללא קרדיט



כזכור, היום התקיים יום בחירות משלים בהסתדרות המורים לאחר שבשבוע שעבר רבים מבעלי זכות ההצבעה לא הצביעו בשל אי הגעת הקלפיות. יו"ר ועדת הבחירות של הסתדרות המורים, השופט בדימוס יעקב שמעוני, הוא זה שהחליט על כך. שלשום התקיים דיון בבית הדין של הסתדרות המורים בתל אביב בשל בקשה לביטול הבחירות שהגישו בנפרד סיעת הערבים, סיעת נח"ל וגמלאי המערכת. הבקשה הוגשה עקב טענתם להתנהלות לא תקינה וזיופים בקלפיות אך בקשתם כאמור נדחתה.



בשבוע שעבר הגיעו לידי "מעריב" תלונות ממקומות רבים בארץ על כך שבין היתר עובדי הוראה הגיעו להצביע אך נאמר להם שהם רשומים במערכת שהצביעו ולכן לא יכולים להצביע, אך מספירת הקולות עולה כי רק אחוז אחד מהקולות נפסל.



השופט בדימוס, יעקב שמעוני, יו"ר ועדת הבחירות המרכזית התייחס בשבוע שעבר לטענות קליין: "במערכת הבחירות הזו אין כל גבולות להשמעת טענות הזויות ושקריות ללא שמץ של אמת. על חלק מהטענות השקריות באה בפניי התנצלות. אדגיש שכל תלונה שהובאה בזמן אמת, טופלה על ידי ועדת הבחירות ועל ידי ככל שניתן היה. בכל מעמד ספירת הקולות נכחו נציגי הסיעות השונות ובנוסף היה פיקוח של חברי ועדת הבחירות לרבות שלי עצמי".



עוד טען יו"ר ועדת הבחירות כי "הספירה התנהלה באופן תקין ומסודר ולא הובאה בפנינו כל תקלה. מסתמנת מגמה של ניצול התקשורת לשם הבאת טענות ויצירת אווירה כאילו שהבחירות לא היו תקינות. במהלך הבחירות אירעו תקלות שונות שאין בינן לבין הטענות שמופרכות בתקשורת ולא כלום. ככל שניתן היה תוקנו התקלות, שהובאו לידיעתנו עוד במהלך הבחירות. יחד עם זאת, אני מאשר שהיו תקלות שלא ניתן היה להתגבר עליהן במהלך יום הבחירות בכך שקלפיות אחדות לא הגיעו ליעדן. מסיבה זו כונסה ישיבה של ועדת הבחירות. בישיבה זו הוחלט, פה אחד, לקיים הצבעה משלימה".