יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן ניצח בבחירות על ראשות הארגון את חברת הכנסת שלי יחימוביץ' וימשיך בתפקידו. בתום שקלול התוצאות הסופיות בבחירות זכה ניסנקורן ל-62.4% אחוז מהקולות, כשיחימוביץ' זוכה ב-37.6% מהקולות - ניצחון בפער של כחמישים אלף קולות. אחוז ההצבעה הסופי עמד על 45.66%, שיעור הצבעה גבוה יחסית למערכות בחירות קודמות לראשות הארגון.



יחימוביץ', שבקשתה לעצור את ספירת הקולות בגלל זיופים נדחתה אתמול, אמרה כי תערער על התוצאות. "אנחנו חיים במדינה דמוקרטית שהליך הבחירות בה הוא תקין ומפוקח, ולכן קשה להסביר למתבונן מבחוץ שלא מדובר במערכת בחירות כפי שחווה אותה אדם נורמטיבי שהולך לקלפי ומצביע לכנסת כרצונו. אני מכירה את הכללים ומכבדת אותם אותם כשהם ראויים לכבוד, אך הפעם למרבה הצער איני יכולה להשתתף בטקס המכובד 'ברכתי את המנצח' משום שבוצעה גניבת בחירות ממוסדת ושיטתית מהמסד ועד הטפחות, מתוכננת בקור רוח, ונעדרת לחלוטין מנגנון בקרה ופיקוח ממלכתי, שיפוטי או אובייקטיבי. נגיש עתירה לבטלות הבחירות וקיומן מחדש תחת חוקי המדינה", אמרה יחימוביץ'.       



נינסנקורן הגיב לתוצאות ואמר: "הדמוקרטיה ניצחה, העובדים והגמלאים אמרו את דברם. אני מקבל את התפקיד הזה בהרבה מאוד רצון לשרת את העובדים, לעשות שינוי חברתי ואנחנו נעשה מעשים ולא דיבורים לטובת החברה הישראלית".



ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר האוצר משה כחלון התקשרו לברך את יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן על ניצחונו בבחירות.