פרקליטות מחוז תל אביב (פלילי) הגישה שלשום לבית משפט השלום בעיר כתב אישום נגד מולה אברהא (25), מסתנן מאריתריאה, המואשם בביצוע מעשה מגונה בחמש נשים בתל אביב ובניסיון לביצוע מעשה מגונה במתלוננת נוספת. על פי כתב האישום, אברהא ארב לנשים באזור בנייני מגורים בתל אביב, עקב אחריהן לחדר המדרגות ושאל אותן איך מגיעים לתחנה המרכזית. לאחר שהן השיבו לו, נטען, הוא ביצע בחמש מהן מעשה מגונה. בפני אחת מהן ניסה, אך הפסיק לאחר ששכנתה יצאה מדירתה. 
 

בבקשת המעצר עד תום ההליכים כתבה עו"ד מיטל מור: "המעשים המתוארים בכתב האישום, תכיפותם ונסיבות ביצועם, מלמדים על המסוכנות המינית הנשקפת מהמשיב ומציירים תמונה מדאיגה של חסר רסן, האורב לנשים ליד ביתן בשעת לילה מאוחרת ובחסות החשיכה, ומבצע בהן מעשה מגונה לסיפוק יצריו".



בבקשת הארכת המעצר צוין עוד כי בחקירותיו הכחיש המסתנן את ביצוע המעשים וטען כי הוא נוהג לעבור באזור המדובר וייתכן שנצפה שם, אך לא עשה דבר. בהמשך טען כי היה שתוי במועדים הרלוונטיים ועל כן אינו זוכר דבר. עם זאת אישר אברהא כי ייתכן ששאל היכן התחנה המרכזית. כמו כן הוא סירב בחקירתו למסור לחוקרי המשטרה את כתובתו ואף סירב להובילם אל מקום מגוריו.




הפגנה של תושבי דרום ת"א, ארכיון. צילום: אבשלום ששוני
הפגנה של תושבי דרום ת"א, ארכיון. צילום: אבשלום ששוני





פרסום האירוע גרם לתגובות סוערות בקרב תושבים בדרום תל אביב, הפועלים נגד תופעת המסתננים באזור התחנה המרכזית הישנה, שכונת שפירא ושכונת התקווה.




"תחושת פחד"




"קיימת תחושת פחד, שבדרום תל אביב נאלצו התושבים להתרגל אליה איכשהו, אבל עכשיו מתחילים להבין גם בעוטף דרום תל אביב את תחושת הפחד שאנחנו מתמודדים מולה", סיפרה יו"ר עמותת "העיר העברית" מאי גולן. "קיבלתי פניות רבות של מקרי אלימות וגניבות גם באזורים אחרים בתל אביב, כמו בחופי הרחצה".



שפי פז, פעילה חברתית משכונת שפירא, שהקימה את "החזית לשחרור דרום תל אביב", סיפרה: "התחושות שלנו לא טובות והאווירה נורא קשה. יש חוסר ביטחון וייאוש. אנשים כבר לא מאמינים שישתנה משהו. הייאוש והתסכול גוברים והתחושה היא שאנחנו לא רצויים בבית שלנו".



חבר מועצת עיריית תל אביב ויו"ר ועד שכונת התקווה שלמה מסלאוי סבור שרק החלטה מהירה של בג"ץ ופעילות נחושה של המדינה יביאו אולי לפתרון.


גם המשנה לראש עיריית תל אביב ארנון גלעדי תקף בחריפות את מה שקורה כיום בשכונות בדרום ואמר: "כנראה פעם אחר פעם בוחרים שופטי בג"ץ להתחשב ב'סבלם' של המסתננים ומהגרי העבודה ומתעלמים לחלוטין מהמצוקה העמוקה שבה נמצאים תושבי דרום תל אביב בעשור האחרון.



"אלימות פיזית ומילולית ותקיפות מיניות הן רק חלק מאותן בעיות שנגרמות בעקבות הימצאותם של המסתננים בשכונות בדרום העיר. הגיע הזמן שהשופטים ייצאו קצת ממגדל השן שלהם ויגיעו לסיור באזור שהיה פעם דינמי ושוקק חיים והפך במרוצת השנים למדינת כל מסתנניה".