דרמת המוניות בנמל התעופה בן גוריון נמשכת: לאחר שחברת מוניות הדר לוד הודיעה הבוקר (ראשון) על פרישתה מהמכרז להפעלת המוניות מנתב"ג, הכולל הוזלה של כ-31% בתעריפי הנסיעה, הודיעה הבוקר (ראשון) רשות שדות התעופה כי היא החליטה לבטל את המכרז ולצאת למכרז חדש להפעלת המוניות. בישיבה מיוחדת הוחלט עוד שבתקופת הביניים, עד לסיום המכרז החדש, כל מונית תוכל לאסוף נוסעים מנתב"ג והרשות תגבה תשלום של חמישה שקלים עבור הכניסה לשדה. בנוסף, יופעלו שאטלים ללא תשלום למרכזי ערים גדולות. תקופת הביניים תחל ממחר בבוקר, כשבינתיים ייחלו ההליכים לקראת מרכז חדש, כשההערכות הם שזה ייקח מספר חודשים.



רשות שדות התעופה הודיעה כי תפקח ותפעיל את המוניות ותבצע אכיפה ושמירה על הסדר ולפעילות על פי החוק. כמו כן, היא הבהירה שבמהלך ההפעלה נהגי המוניות שיגיעו מכל מקום לא יידרשו לשלם עבור הכניסה, למעט, כאמור, סכום של חמישה שקלים.




מוניות הדר לוד בנתב"ג. בחברה החליטו לפרוש מהמכרז
מוניות הדר לוד בנתב"ג. בחברה החליטו לפרוש מהמכרז





כזכור, ביום שישי נראה היה שמוניות הדר לוד יחתמו על חוזה ההפעלה החדש, בהתאם למכרז, ביחד עם מוניות "גט", אבל מחאת הנהגים במוניות הדר לוד, שהפגינו בנתב"ג הביאה במוצאי שבת לכינוס אסיפה מיוחדת של הנהגים בתחנה שרובם הצביעו נגד המתווה החדש. עוד נודע כי נכשלו המגעים עם "גט", שאמורה הייתה לטענת מוניות הדר לוד לסבסד חלק מעלויות הוזלת התעריפים. "לא נסכים לעבוד במחירי הפסד שיובילו את הנהגים לחרפת רעב", ציין אז מנכ"ל מוניות הדר לוד, מנחם בר חיים.