מבצע משטרתי בן למעלה משישה חודשים הסתיים הבוקר (שלישי) לאחר שסוכן סמוי הביא למעצרם של 28 חודשים בסחר בנשק ובסמים. הבוקר החל שלב החקירה הגלויה בביצוע מעצר החשודים בישובים: טבריה,עפולה,בית שאן,נצרת,שפרעם,בועיינה נוג'ידאת, בוסמת טבעון, קרית ביאליק ובני-ברק. למעלה מ-200 בלשים, חוקרים, לוחמי יס"מ ומשמר הגבול, כלבנים וטכנאי זיהוי פשטו על בתיהם של החשודים בסחר באמצעי לחימה וסמים מסוכנים.



בנוסף למעצר החשודים, נתפסו סמים מסוכנים מסוג חשיש ומריחואנה בכמויות שונות, עוד נתפסו שבעה כלי רכב ששימשו את הסוחרים במהלך העסקאות השונות בשווי של כ-1,000,000 שקלים לצורך בקשת חילוט. במהלך החקירה הסמויה נפתחה בנוסף חקירה בחשד להצתת כלי רכב והונאת חברות ביטוח.

מבצע המעצרים בצפון


במהלך הפעלת הסוכן ,לאחר שביסס את מעמדו ורכש את אמונם של החשודים ביצע הסוכן מספר רב של רכישות ועסקאות בתחום הסחר באמצעי לחימה וסמים תוך איסוף ראיות מפלילות כנגד עבריינים משפיעים בתחומים אלה.


במסגרת הפעלתו רכש הסוכן רובה מסוג קרל-גוסטב, אקדח 9 מ"מ ועוד 8 "אקדחי עט" 0.22 מ"מ, בנוסף נקנו גם סמים מסוכנים מסוג: קוקאין (100 גרם), L.S.D (מאות בולים ), חשיש (מספר פלטות), מריחואנה (500 גרם) ,M.D.M.A (מאות גרמים).

כלל העצורים יובאו החל מהשעה 11:00 הבוקר.

ממשטרת ישראל נמסר, כי "פעילות הסוכן הינה חלק ממאבק מתמשך ובלתי מתפשר בתופעת השימוש, אחזקה וסחר באמצעי לחימה וסמים. תופעה הפוגעת בביטחון הבסיסי והאישי של האזרח הנורמטיבי. משטרת ישראל מפעילה מערך אמצעים גלויים וסמויים המושתתים על יכולות טכנולוגיות ואנושיות לאיסוף ראיות, מעצרם של עבריינים והבאתם לדין".

עוד נאמר בהודעת המשטרה, כי "מבצע והפעלת הסוכן מצטרפים לשורה ארוכה של פעילויות ומבצעים שביצעה ומבצעת משטרת ישראל בשנים האחרונות, במישור המודיעיני, מבצעי והחקירתי, לרבות באמצעות הפעלת סוכנים אמיצה, יצירתית ומוקפדת".