הפרשות סביב פיטוריו של מנהל ה-FBI, ג'יימס קומי, והקשרים לכאורה עם רוסיה הגבירו את ההערכות כי הנשיא דונלד טראמפ עלול לעמוד בפני תהליך הדחה, אולם הביוגרף שלו טען כי הוא סבור שלא רק שטראמפ מחכה לעבור בשלום את הקדנציה הנוכחית ואף את הבחירות הבאות, אלא הוא שואף להישאר בבית הלבן לכל ימי חייו. "אני חש שהוא היה רוצה להיות נשיא לכל החיים, אם העולם יאפשר לו", אמר הסופר והעיתונאי לשעבר, טים אובריאן, בריאיון לתוכנית השבוע של רשת ABC. 

"אני יכול לראות אותו מתמודד עוד ארבע או חמש פעמים. אני חושב שאין לו כוונה ללכת לשום מקום. המציאות, מספר חקירות, ציבור הבוחרים, הכל עלול להפריע, אבל אני לא חושב שהוא חושב על זה כך", אמר הביוגרף. 

לא הולך לשום מקום. טראמפ ב-G7 . צילום: רויטרס
לא הולך לשום מקום. טראמפ ב-G7 . צילום: רויטרס
לפי החוקה האמריקאית, הנשיא יכול להיבחר רק לשתי כהונות. טראמפ, שבעוד שבועיים יציין את יום הולדתו ה-71, הוא האדם המבוגר ביותר שנבחר לנשיאות ועל אף שלא התייחס באופן רשמי לאפשרות שיתמודד גם בשנת 2020, הוא כבר קיים מספר עצרות המוניות מאז נכנס לבית הלבן ואף קבע את סיסמת הקמפיין לבחירות הבאות. 

אובריאן, שבתור כתב של הניו יורק טיימס סיקר את טראמפ במשך יותר מעשור, פרסם בשנת 2005 את הספר הביוגרפי "טראמפלנד: האומנות של להיות הדונלד". בספר נטען כי הונו של איל הנדל"ן עמד על פחות מ-250 מיליון דולר, וזאת למרות שטראמפ טען כי הוא מיליארדר, ובעקבות זאת הגיש טראמפ תביעה של חמישה מיליארד דולר נגד אובריאן ובית ההוצאה לאור, אולם בית המשפט לא קיבל את התביעה ודחה אותה בשנת 2009.