בית החולים החדש 'אסותא אשדוד', המהווה בשורה של ממש לתושבי הדרום, רשם אתמול רגע מרגש בעיר, עם הגעתם של המטופלים הראשונים למרפאות החוץ בבית החולים הציבורי מקבוצת מכבי. יו"ר אסותא פרופ' שוקי שמר ציין כי מדובר בדרמה במערכת הבריאות, לאחר ש- 40 שנה לא נפתח בית חולים בישראל.



עוד הוא התחייב שבבית החולים יהיו טכנולוגיות וטיפולים המתקדמים ביותר וסיפר כי בית החולים תוכנן כך שיאפשר שמירה מרבית על פרטיותו וכבודו של המטופל. פתיחת מרפאות החוץ היא השלב הראשון בתהליך הפתיחה המדורג של בית החולים, שיימשך עד נובמבר עם פתיחת חדרי המיון. המטופלת הראשונה שנכנסה בשערי בית החולים, אלמה שמש, תושבת אשדוד, התרגשה מהמעמד ואמרה: "חיכינו שנים רבות לבית החולים הזה, והיום זה סוף סוף קורה. אני נרגשת להיות הראשונה שמקבלת טיפול".



לאחרונה אישר משרד הבריאות אישר ל'אסותא אשדוד', שנקבע לגביו כי יפעל כבית חולים ציבורי באופן מלא, לרכוש ולהפעיל שירותים רפואיים מתקדמים, שישלימו ויחזקו את מגוון השירותים המתוכננים לפעול בבית החולים. בין השירותים החדשים שנוספו: בבית החולים יוקם מרכז לטיפול קרינתי (מכון רדיותרפיה) בחולי סרטן. המכון יפעל בליווי מקצועי של מכון הרדיותרפיה באסותא ת"א. תושבי אשדוד והדרום יזכו הודות לכך, לנגישות טובה יותר לטיפולי קרינה במימון ציבורי לטיפול במחלת הסרטן.



מנהל בית החולים פרופ' חיים ביטרמן עם אחת המטופלות הראשונות



בתוך כך, אושרה פתיחת יחידה להפריה חוץ גופית (IVF), שתשלים את מגוון שירותי הפוריות, ליווי הריון ולידה המתוכננים לפעול בבית החולים והקמת מכון לרפואה גרעינית, שיכלול מכשיר PET-CT - המשמעותי בתחומי הטיפול האונקולוגי ומסייע בקביעת דרגת המחלה, מידת התפשטותה ופוטנציאל התגובה לטיפול. המכשיר חשוב גם בתחום הנוירולוגיה, באבחון אלצהיימר, לצד אבחון ומעקב במחלת פרקינסון. בנוסף, אושרה לאחרונה הקמת יחידת צנתורים בבית החולים. 



צנתורי לב וכלי דם נחשבים לטיפול מוביל ואבחון במגוון מצבים קרדיולוגיים (התקפי לב), והם יכולים להציל חיים במצבי חירום, בהם נדרשת התערבות מהירה. כמו כן, אושרה רכישה והפעלה של מכשיר MRI בבית החולים זאת כחלק מהתכנית הלאומית ל-MRI, שמוביל השר ליצמן, לפיה בכל בית חולים ציבורי בישראל צריך לפעול מכשיר MRI, כחלק ממגוון שירותי הדימות והאבחנה הרפואיים העומדים לרשות בית החולים.