פעוטה בת שנתיים נחנקה למוות היום (שישי) לאחר שסוכריה נתקעה בגרונה בדרום הארץ. התינוקת הובאה למרפאה מקומית בתל שבע כשהיא מחוסרת הכרה. צוותים רפואיים העניקו לה טיפול רפואי ולאחר חילוץ הגוף הזר וניסיונות החייאה, נאלצו לקבוע את מותה. במשטרה מבהירים כי מחקירה ראשונית של כוח משטרה שהגיע למקום עלה כי אין חשד לפלילים ועל כן גופתה של הפעוטה שוחררה לקבורה. 



פרמדיקים של מד"א, ערן שוורץ ואסתר טורן, סיפרו: "כשהגענו למרפאה ראינו תינוקת כבת שנתיים מחוסרת הכרה ללא דופק וללא נשימה כשצוות המרפאה מבצע בה פעולות החייאה. הענקנו לה טיפול רפואי תוך חילוץ הגוף הזר וביצענו פעולות החייאה מתקדמות שכללו החדרת צינור לקנה הנשימה וטיפול תרופתי. בעזרת הציוד המיוחד שיש ברשותנו חילצנו חתיכות סוכריה מגרונה אך מצבה היה קריטי ולאחר מאמצי החייאה נקבע מותה".



שלושה מקרי מוות מחנק ב-2017



מנתוני ארגון בטרם לבטיחות ילדים עולה כי משנת 2008 מתו 91 ילדים מחנק. בשנת 2017 פרט למקרה זה, מתו שלושה ילדים כתוצאה מחנק. אורלי סילבינגר, מנכ"לית ארגון בטרם לבטיחות ילדים אמרה כי "כ-43 אחוזים ממקרי התמותה מחנק התרחשו בשל חנק ממזון. יש לזכור כי ישנם מאכלים המסוכנים לתינוקות ופעוטות מכיוון שדרכי האוויר שלהם צרים וקטנים הם גם אינם יודעים ללעוס מזון היטב".



הטרגדיה בדרום מתרחשת לאחר שלפני שבוע נקבע מותו של בן שלוש מאלפי מנשה שנפל ממתקן שעשועים. הפעוט נפטר מפצעיו ביום שישי שעבר בבית החולים "שניידר" שבפתח תקווה, זאת לאחר שיממה קודם לכן נפצע באורח קשה, בעקבות נפילה מגובה של כמטר וחצי במהלך משחק בגן שעשועים ביישוב. בתחילה הוא הובא לבית החולים בילינסון במצב לא יציב, כשהוא מורדם ומונשם, ובהמשך הועבר לחדר ניתוח במרכז שניידר לרפואת ילדים עם דימום ובצקת מוחית, ושם כאמור נפטר.



בית החולים שניידר, ארכיון. צילום: אבשלום ששוני
בית החולים שניידר, ארכיון. צילום: אבשלום ששוני