בשנה האחרונה הותקנו ב־2,300 מוסדות חינוך (שנבנו לפני 1980) מערכות התראה לרעידות אדמה, ובשנה הקרובה יותקנו 600 מערכות נוספות, בתקציב כולל של 12 מיליון שקלים. כך הודיע משרד החינוך לקראת תרגיל ארצי של התגוננות מפני רעידת אדמה שיתקיים היום. המערכת החדשה מזהה תנודות קרקע שמקורן בהתרחשות רעידת אדמה, ושולחת אות להפעלת איתות קולי או חזותי באמצעות חיבור למערכת הכריזה של בית הספר, בהתאם לצרכיו.



במסגרת תרגיל ההתגוננות, כל מוסדות החינוך ברחבי הארץ יתרגלו תרחיש של רעידת אדמה ויפעלו בהתאם לנוהל "הכי בטוח – שטח פתוח". התלמידים והצוותים החינוכיים ידמו רעידת אדמה ויתרגלו יציאה מהירה בנתיבי המילוט לשטח הפתוח.



מנכ"ל משרד החינוך שמואל אבואב התייחס לתרגיל ואמר כי "הוא נועד להעלות את מוכנות מערכת החינוך לתרחישי רעידת אדמה והתנהגות אפקטיבית בעת התרחשותה ולאחריה. השנה מערכת החינוך תשים דגש על פינוי מיידי של ילדי גן ותלמידי בתי ספר למקום מבטחים. במהלך התרגיל מערכת החינוך אף תסייע לצוותי החילוץ ברשויות שנפגעו, בין היתר, באמצעות פסיכולוגים, פרחי הוראה ובני נוער מתנדבים".



נוסף על כך, החל משנת הלימודים הבאה, כל תלמידי כיתות י' ברחבי הארץ יעברו הדרכה בנושא חילוץ קל בעת רעידת אדמה, שיימשך עשר, שעות ויוכשרו למשימות חילוץ קל באמצעים בסיסיים ופשוטים להפעלה במסגרת התוכנית הרב־גילית לחירום בבתי הספר ברחבי הארץ.