השר לביטחון פנים גלעד ארדן טען היום (רביעי) בראיון בכאן ב' כי במאבק מול האלימות נגד נשים "לא רק למשטרה יש תפקיד במניעת מגמה זו, אלא גם לגורמים שאמורים לזהות מראש את מצב המשפחה ולהרים דגל אדום". בנוסף, הוא טען כי במסגרת ההתנהלות מול משבר החשמל ברצועת עזה, "עלינו להבהיר לעולם שאנחנו לא אחראים על הנעשה שם". 



"זו תופעה קשה וטרגית, הסביר ארדן לאור ארבע הרציחות של נשים שהתרחשו במהלך השבוע האחרון. הוא הוסיף כי "מי שבודק את הנתונים יראה שזה אחד הנושאים שגורמים לפגיעות בנפש בהיקף הכי גדול, ופה מדובר באלימות מכוונת. כל עוד בית המשפט לא שם את בן הזוג במעצר עד תום ההליכים או במאסר לתקופה ארוכה בת הזוג נשארת בסכנה מתמדת".



חושך בעזה. "לא מעוניינים בהסלמת המצב ברצועה". צילום: רויטרס
חושך בעזה. "לא מעוניינים בהסלמת המצב ברצועה". צילום: רויטרס



בתוך כך, השר התייחס גם למשבר בעזה, כאשר לטענתו לישראל אין אינטרס להתערב בנעשה באזור זה: "לנו אין עניין בהסלמת המצב, אנחנו חפצים בשקט. מצד שני, אין לצפות שתושבי מדינת ישראל יממנו את החשמל ברשות הפלסטינית ברצועת עזה".



לטענתו, "המצב בסוריה הרבה יותר מאשר בעזה, ובדיוק כמו שאנחנו לא מנהלים את המצב שם, כך גם לא נעשה זאת בעזה. תכנית הנסיגה והגירוש מהרצועה וגוש קטיף יצרה סוגיה הזויה שבה ישראל נסוגה, אך עדיין נתפסת ע"י הקהילה הבינלאומית ככזו שאמורה לדאוג לצורכי הרצועה. אנחנו צריכים להבהיר לעולם שאנחנו מעוניינים בהתנתקות מוחלטת מרצועת עזה".



ח"כ חנין זועבי. "ח"כים ערבים לא יכולים להודיע למשטרה את מי לעצור בהתאם לרצון שלה". צילום: יונתן זינדל, פלאש 90
ח"כ חנין זועבי. "ח"כים ערבים לא יכולים להודיע למשטרה את מי לעצור בהתאם לרצון שלה". צילום: יונתן זינדל, פלאש 90



בהתייחס לתכנית להקמת תחנות משטרה ביישובים ערביים אמר השר כי "התכנית נמצאת עדיין בשליש הראשון של יישומה. היה ברור שפער היסטורי של עשרות שנים, לאחר שכל ממשלות ישראל הפקירו את הנושא, לא ניתן לסגור בין לילה. זה תהליך קשה, יש כאן כמעט שני מיליון אזרחים, רובם שומרי חוק, שיש לדאוג לאכיפת החוקים בקרבם".



"יש משחק כפול אצל חלק מנבחרי הציבור במגזר הערבי. הם מדברים על הצורך למנוע פשיעה בחברה הערבית וזו זעקה מוצדקת. כאן צריך שיתוף פעולה אתם ועם ראשי הרשויות. עם האחרונים יש לנו שיתוף פעולה מצוין, אך יחד עם זאת יש גורמים קיצוניים עבריינים שלפעמים מאיימים על ראשי רשויות וחברי מועצה. חברי כנסת ערבים לא יכולים להודיע למשטרה שגורם מסוים ניתן לעצור וגורם אחר לא ניתן לעצור משום שלחנין זועבי לא נראה שצריך לבצע מעצר של מישהו ספציפי".