אחד המקרים המזעזעים שהתפרסמו בימים האחרונים, היה של נערה ואמה, אשר החליטו לנסות ולייצר עלילת שווא, שבקלות היתה יכולה להסתיים בהרשעה, אלמלא טעות אחת קריטית. מדובר על מקרה שבו נערה חברה אל אמה, בכדי להעליל על בן זוגה של האם ולהכניסו לכלא, באשמה של הטרדה מינית. עשיית הצדק התאפשרה לאחר שהתגלה מסרון בודד שהוסתר מההגנה בבית המשפט. בסופו של דבר, זוכה הנאשם ויוכל לפעול כנגד המאשימות. 



עו"ד טלי גוטליב סיפרה בתוכניתו של גבי גזית ב-103FM: "המשטרה עצרה אדם בטענה כי ביצע מעשים מגונים בבת של זוגתו. צריך להבין שבתיק כזה סיכוייו שואפים לאפס. זוגתו לשעבר פעלה כנגדו ובמהלך כל ההליך המקצועי דיברה בצרחות וצעקות כלפי האב. גרסתו לא עניינה אותה כלל. לאחר שהוגש כנגדו כתב אישום בפני שלושה שופטים, שקרא להכניסו לכלא לעשר שנות מאסר. הצלחנו להוכיח כי הוא לא אשם והוא זוכה. זיכוי אינו דבר שכיח וזה היה מקרה נדיר. במקרה הנדיר זה היה מאד קשה לאמת את הדברים שאמרה המתלוננת על אמה ועל הקשר החולני בין השתיים".



עוד סיפרה עו"ד גוטליב כי: "נקודת המפנה בפרשה הייתה הודעת הטקסט שהכריעה את הכף. הודעה מהבת לאם בה נכתב 'המשימה הושלמה' לאחר שהבת תיעדה לראשונה את הזוועות שאביה ביצע בה אל מול המשטרה ואמה. אמה לא הופתעה מהזוועות והמשיכה את שגרת יומה כהרגלה לאחר ששמעה על הפרטים, דבר שעורר את חשד החוקרים.





"החוקרים אף הצליחו להוכיח כי היה כאן תכנון זדון כנגדו של האב, כפי שטען המתלונן מתחילת המשפט ללא הצלחה. השוטרת סירבה להאמין לאב לאורך כל הדרך ואף הפצירה כי 'תקשור אותו לכיסא' בכדי שיאמר דברי אמת וברשעותה הצהירה כי היא מתכוונת להרשיע אותו על רשעותו. בסופו של דבר, בית המשפט זיכה את המתלונן ושחררו לחופשי. זהו פסק דין מהדהד שמזכיר מחדש למשטרת ישראל את חובתה לאסוף ראיות לרבות ראיות הגנה. משטרת ישראל לא צריכה לייצג עמדה, היא צריכה להציג ראיות בין אם הן טובות לה או לא. הבעיה בראיות הגנה היא שנשחק כוחם של סנגורי ההגנה לאסוף ראיות וזו משימה כמעט בלתי אפשרית עבורם".



לסיום טענה המומחית לפלילים: "הסיפור מפחיד כי הוא היה יכול לקרות לכל אחד מאיתנו. אני לא יודעת כמה אנשים חפים מפשע שוהים היום בבתי הסוהר כתוצאה ממקרה דומה. זו תופעה שאי אפשר לסבול ואי אפשר להמשיך איתה לסדר היום. אם אכפת לנו זה מזו אנחנו צרכים לשחוט פרות קדושות ולהזהיר כל ראשות קובעת בארץ בכבודם של אזרחיה ובכבודם של נחקרים".



עריכת תוכן 103FM: איתמר זיגלמן