"הבאתי בחשבון שיבוא יום ויגידו לי שלא רוצים את המדור שלי כי אני מפריע", כך אמר הבוקר (חמישי) העיתונאי מוטי גילת, שפוטר השבוע מ"ישראל היום". בראיון לאילנה דיין בגלי צה"ל, סיפר גילת על הפגישה עם עורך העיתון, בועז ביסמוט ונציג המו"ל, אשר בהרב, בה הודיעו לו על פיטוריו. "הסיבה הפורמלית היא קיצוצים. מראש הסכמתי לקצץ ב-50% ואח"כ ב-60%. אבל זו לא היתה הסיבה האמיתית".



"המדור שלי עוסק במלחמה בשחיתות השלטונית והציבורית", אמר גילת. "זאת הסיבה שהצרו את צעדי בידיעות אחרונות וזאת הסיבה שפיטרו אותי מ"ישראל היום".



גילת ניסה להסיר מדוע לדעתו הוחלט לסיים את עבודתו בעיתון דווקא עכשיו: "אנחנו מתקרבים לרגעי ההכרעה בתיקי נתניהו ואשתו - מעונות רה"מ. אפשר לנחש שדורשי טובת נתניהו לא רוצים שאשב בישראל היום. המדור שלי צבר הרבה מאוד כוח והשפעה. זה חשוף לגמרי. כשמסבירים לך שהסיבה היא כלכלית ואני מציע לחתוך 60% ממשכורתי, אז מה נשאר?".





על המדור שלו אמר העיתונאי הוותיק, כי "הצלחנו ליצור עיתון בתוך עיתון. במערכת קראו לזה 'הגטו של מוטי'. הצלחנו להילחם בשחיתות השלטונית. ברוב המקרים היה לי חופש כתיבה כמעט מוחלט. היו מקרים שביקשו להוריד את הטון".



דיין שאלה האם היתה לו בעיה לכתבו על ראש הממשלה וגילת ענה כי "ברור שלא יביאו ל"ישראל היום חומרים על נתניהו", כי הוא נחשב העיתון שלו. לא פרסמתי תחקירים חדשים אבל טילנו בכל הנושאים האלה".



לדברי גילת, "לא היה מצב שבו כמעט התפטרתי מהעיתון כי פרסמתי ביקורת עניינית. זה לא היה מצב שבו אמרתי שבגלל שזה ישראל היום, אני אוכיח שאני תוקף את נתניהו". הוא הוסיף כי לא יתפלא אם גם הכתב המדיני של העיתון, שלמה צזנה, יפוטר בקרוב, כי "בני הזוג נתניהו לא אוהבים אותו".