פרשת אולמרט והמסמכים: הפרקליטות פרסמה הודעה ובה היא מתייחסת לחיפוש שבצעה משטרת ישראל בהוצאת 'ידיעות ספרים' בראשון לציון בעקבות פרשת הספר של ראש הממשלה אהוד אולמרט. דוברת משטרת ישראל, מירב לפידות, מספרת שוחחה הבוקר (שני) עם ספי עובדיה, ניסים משעל ודרור רפאל ב-103FM ואמרה: "בחקירות שנוגעות בעיתונאים וכלי תקשורת אנחנו מעולם לא מבצעים דבר ללא אישורים מוסמכים והנחיות מפרקליטות המדינה והיועץ המשפטי לממשלה. ההנחיות בנושא הזה היו ברורות. פרקליטות המדינה הוציאה הודעה מסודרת בנושא.





כשנשאלה האם הנחו את השוטרים לקחת חומרים של שר הביטחון לשעברא משה בוגי יעלון ושל העיתונאי בן כספית, השיבה לפידות: "חד משמעית לא הייתה הנחיה כזו. הטענה היא שייתכן והחומרים נלקחו ואנחנו בודקים את הנושא. התלווה אלינו דב אייכנוולד, מנכ"ל ידיעות ספרים, והוא הצביע בפירוש על החומרים שנוגעים בתיק החקירה של אולמרט. אלו החומרים שנלקחו. זהו לא היה חיפוש קלאסי בו לקחנו את כל החומרים הפיזיים והדיגיטליים מהמקום לחדר החקירות. הגענו עם הצו ובאנו לקחת אך ורק את החומרים הקשורים לחקירה והוא הפנה אותנו".



"האם בקבצים שדב סימן לנו היו בטעות חומרים אחרים? ייתכן. אנחנו לא פתחנו אותם", אמרה לפידות. "עד כה לא נתקלנו בחומרים של בוגי יעלון ובן כספית, ואם ניתקל בהם, לא ניכנס ונחקור אותם. יש מידה של צביעות בטענות שמאשרים לעיתונאים להחזיק בסודות מדינה וכשקצין בכיר במשטרה נחשף לכתב יד של עיתונאי זו שערורייה".



ניסים משעל טען בפניה: "בתור אזרחית אכפתית, זה לא נראה לך חסר תקדים שפושטים על הוצאה לאור? זה לא מזכיר לך משטר טוטליטרי? זה מקומם כל אדם וזו חציית קו אדום. אם היה שיקול דעת נכון אצל מקבלי ההחלטות היו מוותרים על הפשיטה הזו".



לפידות השיבה: "אני יכולה להבין את הסיבה לדברים שאמרת ואני חרדה לדמוקרטיה של המדינה הזו, אבל ניתן להבין שגם בדמוקרטיה צריכה להיות מערכת של איזונים ובלמים. אם יש חשד לעבירה על החוק, לא ייתכן שאף אחד יהיה מעל החוק, גם לא בית הדפוס של 'ידיעות אחרונות'. אם ההוצאה משמשת לכלי לעבירה על החוק אז הנושא ייבדק". 



"אני לא נכנסת לנושא של מה המפכ"ל ידע או לא ידע", אמרה לפידות. "זו מדינת חוק. זה לא משנה אם נאמר למשרד המשפטים שכניסה לבית דפוס הוא דבר שלא מקובל. בסוף זו מדינה דמוקרטית. אתם לא הייתם רוצים לחיות במדינה בה המשטרה בוחרת איזו משימה לבצע ואיזו לא. למשטרת ישראל יש עמדה על נושאים ברורים שהיא אומרת אותה בצינורות המקובלים מול הגופים המתאימים במשרד המשפטים. בסופו של דבר יש סמכות עליונה שהיא הפרקליטות ומשרד המשפטים. כשהם מחליטים משהו אנחנו כפופים לחוק כמו כל אחד אחר".