מפקד חיל האוויר האלוף אמיר אשל אמר היום (רביעי) בכנס הרצליה כי ישראל יכולה לפגוע כיום בחיזבאללה בעוצמה חזקה פי חמש מאשר זו שעמדה לרשותה במהלך מלחמת לבנון השנייה שהתקיימה בשנת 2006. בנאומו בוועידה דן אשל באפשרות לעימות עתידי בין ישראל ללבנון, תוך שהוא מציע כי חלק גדול מהלוחמה יתנהל במרחב האווירי.



אשל גם טען כי בחיל האוויר הוכנסו שיפורים איכותיים וכמותיים מאז אותו עימות, כאשר לטענתו כיום החיל יוכל לבצע את אותו מספר תקיפות שבוצע במהלך כל המלחמה בתוך יומיים בלבד.



"אם תפרוץ מלחמה בצפון עלינו לפתוח אותה עם כל הכוח שיש לנו", הוסיף אשל, תוך שהוא מצביע על האפשרות להיווצרותו של לחץ בינלאומי שיביא להפסקת אש עוד לפני שישראל תשיג את מטרותיה האופרטיביות בלחימה כזו.



אמיר אשל. "לפתוח את העימות הבא בכל העוצמה". צילום: יוסי זליגר, פלאש 90
אמיר אשל. "לפתוח את העימות הבא בכל העוצמה". צילום: יוסי זליגר, פלאש 90



בנוסף, הוא ביקש להזהיר את אזרחי דרום לבנון מנטישת בתיהם במהלך המלחמה, אם תפרוץ, כאשר אמר כי "בכל ארבעה מתוך חמישה בתים יש נשקים מוחבאים בתוכם".



כידוע, במהלך השנים האחרונות המתח בין הצדדים באזור הגבול גבר בעקבות מעורבות ארגון הטרור בלחימה בסוריה לצד משטרו של הנשיא הסורי בשאר אסד.



במהלך דבריו, רמז אשל כי תקיפות, כגון אלה שיוחסו לישראל בעבר על אדמת סוריה נגד שיירות נשק שמיועדות לארגון הטרור שבראשו עומד חסן נסראללה, מורכבות בתקופה זו הרבה יותר מאשר בעבר, זאת בעקבות הנוכחות הצבאית הרוסית ומטוסי הקרב האמריקאים החגים באזור באופן קבוע. "השמיים במזרח התיכון צפופים הרבה יותר מאשר בעבר, בשל ריבוי השחקנים שפועלים בהם".