שר הבריאות יעקב ליצמן תקף הבוקר (חמישי) בתכניתם של ירון דקל ועמית סגל בגל"צ את הרופאים שהתפטרו מבית החולים הדסה, כשאמר כי "אני לא חושב שלקחת ילדים לגן סאקר זה לשמור על הבריאות שלהם, זה לא נכון לעשות, במיוחד עם חולים כאלה".  הוא הוסיף כי מאחורי התנהלותם בתקופה האחרונה עומדים "שיקולי אגו".



"מהרגע הראשון שהיו אצלי מיקי ויאנטרוב ומנהל שערי צדק יונתן לוי הבהרתי להם שבשערי צדק לא תהיה מחלקה ואמרתי שאני מוכן לטווח בין מיקי לבין רוטשטיין", סיפר השר, שהוסיף כי "אני חושב שלפתוח מחלקה של מחלקת מח עצם בשערי צדק זה לא דבר של מה בכך, זה מצריך מיומנות והכנה, חוץ מזה שאין צורך במחלקה בכלל. בהדסה עשיתי צעד בניגוד לרוטשטיין ולקחתי את הנקודות שכואב לרופאים וויתרתי להם. הבטחתי להם שאני אביא להם תוספת מיטות".



"ההורים מרגישים פגועים כי אני אמרתי שאני לא אתן את הראש של רוטשטיין משום שאם הוא נופל גם הדסה תיפול. מאז שהוא בא הוא הרים את בית החולים. לא יעלה על הדעת שיבוא מישהו וייקח את הרופאים ואת אנשי ההנהלה ויאמר להם 'בואו איתי, הולכים הביתה'".



שלט נגד השר ליצמן על רקע התנהלותו במשבר הדסה. צילום: אורית א. בראון
שלט נגד השר ליצמן על רקע התנהלותו במשבר הדסה. צילום: אורית א. בראון



בהתייחס לאפשרות שהמחלקה תיפתח גם ללא הרישיון של משרד הבריאות אמר השר כי "אם הוא יעשה את זה בלי רישיון אנו נעשה עליו סנקציות. אין מצב שמנהל בית חולים יכול לעשות מה שהוא רוצה בלי רישיון, אם זה יקרה זה יהיה נורא ואיום".



לדבריו, "הרופאים המתפטרים רוצים את הראש של רוטשטיין ואני לא הולך להפקיר את הדסה, חלק גדול מזה קורה בגלל אגו. אותי מטרידה רק בריאות הילדים. אני לא חושב שלקחת ילדים לגן סאקר זה לשמור על הבריאות שלהם, זה לא נכון לעשות, במיוחד עם חולים כאלה".



כמו כן, חבר הכנסת מ"יהדות התורה" לא ידע לומר מתי יסתיים המשבר: "אני לא יודע מתי זה ייגמר, אני מתפלל כל יום שכולם יהיו בריאים. אני רק יודע  שמשרד הבריאות משקיע שעות על גבי שעות בשבועות האחרונים כדי לחפש פתרונות. אני מתואם עם רה"מ בנוגע להתקדמות, הוא דיבר איתי".



בתוך כך, כשנשאל על הסכנה שמהווה חידוש העבודות בשבתות לשלמות הקואליציה אמר ליצמן כי "צריך לדעת שיש הסכם קואליציוני וסטטוס קוו. צריך לדעת או משמקיימים הסכם או לא, ואם לא נתניהו יודע מה יהיה. זה עניין רציני מאוד אני לא רואה מצב שחילולי שבת ימשיכו ולא יהיה משבר קואליציוני".