שוב מסתבך? ד"ר עופר כסיף, מרצה מן החוץ במחלקה למדעי המדינה באוניברסיטה העברית בירושלים, שלפני כשנה וחצי העלה פוסט בפייסבוק ובו כינה את שרת המשפטים איילת שקד "חלאה ניאו נאצית שאחראית לפשיזיציה של ישראל ולרצח העם באפריקה ולפשעים נגד האנושות", הוקלט משווה את ממשלת ישראל למשטר בגרמניה הנאצית, כך פורסם הערב לראשונה בחדשות ערוץ 2. 

בהקלטה מהרצאתו באוניברסיטה העברית בחודש שעבר, שפורסמה הערב (חמישי) על ידי תנועת "אם תרצו", אמר ד"ר כסיף כי "בהדרגה יוצרים פה אוכלוסיות מודרות שנתפסות כבלתי לגיטימיות, ככאלה שמותר לפגוע בהן פיזית. זה דומה לגרמניה של תחילת שנות ה-30', מי שלא רוצה להכיר בדמיון הזה זו בעיה".

כשסטודנטים בכיתה החלו להתרעם על דבריו הוא הסביר כי "חוקים כמו חוק הלאום שמאפשר להגיד לערבים ספציפית 'אתם לא יכולים לגור ביישובים מסוימים', זה לא דומה למה שהיה בתקופת גרמניה שאסרו על יהודים לגור בשכונות מסוימות? מי שרוצה להתייחס לכך כמניפולציה צר לי על כך". ד"ר כסיף התייחס לחוק ההסדרה ואמר כי "הוא מאפשר לאוכלוסייה יהודית להשתלט על אדמות בבעלות פלסטינים ולהפוך אותן לשלה, זה בדיוק מה שנעשה בגרמניה בשנות ה-30 כשהיה מותר לזרוק יהודים מהבתים שלהם וליישב בהם ארים". על חוק העמותות אמר ד"ר כסיף כי "זה שמעבירים חוק כמו חוק העמותות שמטרתו להגביל ארגוני זכויות אדם, זה לא דומה לההגבלה של ארגונים שהיו ביקורתיים כלפי המשטר בגרמניה?".

מנכ"ל תנועת "אם תרצו" מתן פלג, התייחס לדברים ואמר כי "התופעה בה מרצים באקדמיה הישראלית משווים חדשות לבקרים בין המשטר הנאצי הנוראי למדינת ישראל היא לא רק גניבת דעת מסטודנטים וקידום תעמולה אנטי ישראלית אלא מעשה חמור יותר מהכחשת שואה. חלק מאנשי האקדמיה מרוממים כאן את המשטר הנוראי ביותר שהאנושות ידעה מעודה ומשווים אותה בהבל פה למדינה דמוקרטית מתוקנת".

פלג התייחס לסערה סביב הקוד האתי באקדמיה שחיבר פרופסור אסא כשר ואמר כי "המציאות מוכיחה שזעקת המרצים בשבועות האחרונים היא זעקת הקוזק הנגזל שכן הסטודנטים הם אלה שנרדפים. ציבור הסטודנטים הם אלה שהחופש האקדמי שלהם נפגע והם אלה שמפחדים לציין בכיתה שהם גאים במדינת ישראל ובחיילי צה"ל, כאשר המרצה עוסק בהשוואת המדינה לנאצים. אנחנו קוראים לשר החינוך נפתלי בנט לא להתפשר ולא להתקפל תחת הלחצים מצד גורמי השמאל הקיצוני באקדמיה".

מהאוניברסיטה העברית נמסר בתגובה: "דבריו של ד"ר כסיף נאמרו במהלך שיעור בקורס 'פשיזם – עבר והווה' – המהווה במה  אקדמית ראויה לבחינת סוגיות מסוג זה  ואין בהם כל עברה על החוק. צר לאוניברסיטה כי יש סטודנטים בודדים אשר בוחרים להקליט מרצה בשיעור, במקום לנהל דיון ושיח פתוח על עובדות ועמדות ובוחרים לצאת לתקשורת כאשר דברים אלו אינם תואמים את עמדותיהם. האקדמיה היא בדיוק המקום לנהל דיונים מעמיקים וחופשיים, זאת מהותה וכל דרך אחרת פוגעת במרקם זה ומסכנת את עקרונות הדמוקרטיה".