בימים אלה מסיימים תלמידי התיכון את בחינות הבגרות ומתכוננים למסיבות הסיום. אלא שבוגרי התיכון הקולינרי תדמור שבהרצליה, שגם במהלך השנה יוצא דופן במגמת הבישול שלו לצד הלימודים העיוניים הרגילים, במקום לציין את מסיבת הסיום בנשף מהודר עם לימוזינות - ערכו שוק אוכל, שבו הם בישלו להורים ולמורים.



אוריאן מיסן, תלמידת כיתה י"ב בבית הספר, מספרת בהתרגשות לפני המסיבה כי "בכל שנה השפים שלנו מחליטים על קונספט ומגבשים עם התלמידים את הבחירה. כך הגיע הרעיון להקים דוכני אוכל רחוב יחד עם קבלת התעודות". מיסן באה ממשפחה של בשלנים ואופים. "אמא שלי היא שף קונדיטורית ואבא שלי שף פרטי, אז זה התגלגל ככה שהתחברתי לתחום והתאהבתי. זו מין אהבה לא מוסברת, זה חלק ממני", היא אומרת.



שילבתי את הלימודים עם הבישול



טלין גרגיר, שתסיים גם היא השנה את בית הספר, מספרת כי הגיעה למקום לאחר שבילדותה הבינה שהיא אוהבת לבשל. "זה בית ספר שמלמד גם בישול וגם מקצועות רגילים. במערכת החינוך הרגילה לא הסתדרתי. הבנתי שאני יכולה לשלב את הלימודים עם הבישול ואני מאוד מרוצה מהבחירה כי אני מרגישה שמימשתי את הפוטנציאל".



התיכון הקולינרי תדמור מיועד לתלמידים בכיתות י'־י"ב והוא מגמת נוער בתוך בית הספר המרכזי למלונאות. התלמידים לומדים לימודים מקצועיים כמו אמנות הבישול ותורת התפריט, לצד לימודי המתמטיקה, האנגלית ועוד. בסיום הלימודים התלמידים מקבלים תעודת מקצוע "טבחות סוג 1" מטעם משרד הכלכלה והתעשייה, שמהווה את השלב הראשון בדרך לתואר שף.