בעקבות המשבר בהדסה, יפתחו הערב (ראשון) בשעה 17:00 הורים לילדים חולי הסרטן בירושלים בשביתת רעב באוהל בית החולים השדה בגן סאקר. שלמה בן דור, אבא של נחוניה בן השש שטופל בעבר במחלקה אמר כי "אנחנו פותחים בשביתת רעב על כי איבדנו לחלוטין אמון במערכת הבריאות – שר הבריאות, מנכ"ל משרד הבריאות וכמובן מנכ"ל הדסה פרופ' רוטשטיין".



האב הוסיף: "אנו מרגישים כי כל הגורמים הללו אינם דוברים אמת, עושים פוליטיקה על גבנו, ולא באמת מנסים לפתור את הבעיה", כאשר הרופאים, היקרים לנו כל כך, עושים צעד אמיץ ובלית ברירה מתפטרים מתפקידם ואינם מסוגלים לחזור להדסה בגלל שהם חשים שפרופ' רוטשטיין מתעלל בהם שם. אין כל סיבה הגיונית לא לפתוח מחלקה בבית החולים שערי צדק – בית חולים שמחבק את הרופאים ומוכן לתת להם יחס אנושי ומקצועי, בניגוד ליחס שהם קיבלו ממנכ"ל הדסה, בגיבוי שר הבריאות. במצב הנוכחי, ירושלים תישאר בלי מענה הולם לילדים חולי סרטן ושישה רופאים מומחים מהמעלה הראשונה ועוד שלושה רופאים מתמחים לא יעבדו יותר בטיפול בילדים חולי סרטן". 


"אנו נשבות רעב כדי שכולם, כולל שר הבריאות ליצמן, ירדו מהאגו שלהם ויעשו את המעשה הנכון – לאפשר לילדינו החולים בסרטן להיות מטופלים על ידי רופאיהם במקום שרוצה אותם", אמר בן דור.

הורי הילדים מהמחלקה ההמטו-אונקולוגית בהדסה שלחו אמש מכתב זועם לנשיא המדינה רובי ריבלין ובו הם טוענים כי בית החולים הדסה והעומד בראשו, פרופסור זאב רוטשטיין, הטעה את ריבלין ומפר את תנאי הכניסה למשא ומתן בין בית החולים לרופאים המתפטרים. במכתב החריף, בא כוחם של ההורים, עורך הדין אליעד שרגא, משתלח במנכ"ל משרד הבריאות ובמנהל הדסה, כשאת מנכ"ל משרד הבריאות, הוא מאשים בשקרים ודורש ממנו להתפטר מתפקידו ולגבי מנכ"ל הדסה הוא טוען שהוא שולט לכאורה במשרד הבריאות. 


"לא מנסים לפתור את הבעיה". רוטשטיין. צילום: גדעון מרקוביץ, פלאש 90


מנהל הדסה מצטייר מהמכתב כאח גדול ודיקטטור כל יכול ואילו משרד הבריאות כמי שנשלט ונכון לפקודתו ולגחמותיו. בסוף המכתב, חוזר עורך דין שרגא לדרישה המקורית של ההורים לפתוח מחלקה המטו-אונקולוגית חלופית בבית חולים שערי צדק.

המכתב מהווה עוד פרק מלא ביצרים ובתוקפנות, במשבר החמור ביותר שידעה מערכת הבריאות בישראל בשנים האחרונות, ובו עו"ד שרגא מגולל כיצד לכאורה ולהבנת ההורים מפרה הדסה עכשיו את התנאים לכניסה למשא והמתן, בכך שבית החולים ממשיך את השתלות מח עצם במכון המבוגרים (מכון שרת) ובכך שמנהל הדסה מביע סירוב לקבל חזרה את המנהל המתפטר פרופסור ויינטראוב לניהול המחלקה (יש לציין שמנהל הדסה מסכים להחזיר את פרופסור ויינטראוב לעבודה כרופא בהדסה בתנאי שכר בהם לפני ההתפטרות. אא"ב).

"לצערי כבוד הנשיא" אומר עו"ד שרגא במכתבו "לא רק שפרופסור רוטשטיין מתעתע בהוריי הילדים החולים, מתעתע ברופאים, מתעתע בתקשורת, מתעתע בשר הבריאות ובמנכ"ל משרד הבריאות, הוא אף לא ממצמץ ומתעתע בכבוד הנשיא" כתב "מעשיו של פרופסור רוטשטיין כול כולם בבחינת הזנב שמכשכש ברגולטור" הדגיש. עוד כתב עו"ד שרגא לנשיא: "לצערנו למדנו לדעת כי לא לשר הבריאות ולא למנכ"ל משרדו יש יכולת לשלוט במר רוטשטיין, הוא עושה בהם כבתוך שלו, והם כנועים לגחמותיו ולשיגעונותיו, לא הם מנהלים אותו אלא הוא מנהל אותם . ודי לחכימא ברמיזה. אליעד שרגא לא מסתפק במתקפה שלוחת הרסן על מנכ"ל הדסה הוא גם מאשים את מנכ"ל משרד הבריאות בשקר ודורש את התפטרותו "מנכ"ל משרד הבריאות אינו אומר אמת לנשיא ומהתל בו, וזה דבר שלא יכול שיהיה במדינה דמוקרטית. פקיד שמטעה במזיד את כבוד הנשיא ומשקר לו ולאנשיו במצח נחושה, זה פקיד שצריך לשים אץ המפתחות וללכת הביתה" המכתב מסתיים בחוזר אמון גורף הן במנכ"ל הדסה והן במשרד הבריאות ודורש פתיחת מחלקה המטו-אונקולוגית בשערי צדק". לשון המכתב.