העדויות על שהתרחש במסיבת הטבע באליקים, בה נדקר למוות משה (קיקו) אשכנזי, הן מעטות. אחד החוגגים שהיה במסיבה סיפר כי “כל כך הרבה אנשים היו שם, מרביתם אפילו לא ידעו על האירוע. אחרי שזה קרה, השמועה פשטה ומי שיכול ברח על נפשו”. 



מסיבות הטבע באליקים ובאזור העמקים הפכו לעניין שבשגרה. גם במרכז הארץ, באזור חדרה ועמק חפר, יש לא מעט כאלה. הן מתקיימות תחת כיפת השמיים, בדרך כלל ללא רישיון. מה קרה שם? אז ככה: במסיבות הללו יש שימוש בליטרים רבים של אלכוהול מכל הסוגים. לצד האלכוהול, יש גם סחר ונגישות קלה יחסית לסמים קלים, אבל לא רק: יש גם שימוש בכדורים מסוגים שונים והרבה מאוד סקס, במהלך המסיבה ובעיקר אחריה, באזורים הסמוכים למסיבה, בחיק הטבע.

משה קיקו אשכנזי ז"ל. צילום: באדיבות המשפחה
החוגגים סיפרו אתמול כי יש שני סוגים עיקריים של מסיבות טבע. מסיבות קטנות, שנקראות “מסיבת כובע”, שאליהן מוזמנים כמה עשרות, לכל היותר 150 איש, וכל אחד מניח בתוך כובע בכניסה סכום שנראה לו סביר, בדרך כלל סביב 150 שקל, לטובת מארגני האירוע. הכול, כמובן, בשחור. לצד אלה ישנן מסיבות הענק, שאליהן מוזמנים כמה מאות אנשים באמצעות יחצנים המאתרים את הלוקיישן. הכניסה למסיבה כזו עולה בין 200 ל־ 300שקל, ושם כמויות האלכוהול, הסמים והסקס גדולות בהרבה. בדרך כלל המסיבות הללו מתרחשות ללא אישור משטרה, מכבי אש ומשרד הבריאות כדי לצמצם את עלויות ההפקה. “אני יכול להעיד שמסיבות כאלה, בעיקר ההמוניות, הן כסף טוב”, סיפר מי שבעבר ארגן מסיבות מסוג זה. “כשעושים אירוע ביער, תחת כיפת השמיים, אז עיקר ההוצאות הן לאבטחה היקפית. אחרי זה מביאים את אנשי האלכוהול את הדי.ג’יי. כל השאר זה הכנסה נטו. במסיבות הענק יש מקום ל־700 איש, ואם יש ביקוש נכנסים גם אלף”.

למסיבה באליקים הגיעו כמה מאות, ככל הנראה. נתי, אחד החוגגים במסיבה: “אני לא יודע אם הייתי קרוב לאירוע, אבל אני יודע ששמעתי כמה בנות צורחות. הבנתי שקרה משהו, אבל מכיוון שיש במסיבות כאלה לא מעט אנשים שתויים חשבתי שקרה איזשהו אירוע נקודתי, שמישהי נפלה או הקיאה ונוצרה מהומה. מאוחר יותר התברר לי שהיה אירוע של דקירות בסמוך”. 

האזור בו התקיימה המסיבה, באליקים
נדב, חוגג אחר שהיה רחוק מהמקום, סיפר: “שמענו מהר מאוד על האירוע ופשוט ברחתי. אם ההורים שלי היו יודעים שהייתי שם, זה היה נגמר בריתוק בבית לחודשים ארוכים. אבא שלי לא נותן לי את האוטו כדי שאלך למסיבות עם המון סקס, סמים ואלכוהול. בחיים הוא לא היה נותן לי לנסוע למסיבה כזו. הוא יהרוג אותי אם יידע שהייתי שם. תבואו, תראו את הבנות ותבינו. כולן באות חצי עירומות, ואלה ששמות משהו, מתחת אין להן כלום. הן מתמסטלות ועושות חינגות, ומי שמתמזל מזלו יוצא לבילוי אחרי המסיבה, זו הסיבה שרבים מגיעים. יש גם לא מעט סוחרים שמגיעים עם כדורים והמשטרה לא עולה עליהם. תוך שלוש דקות אתה מגיע למי שמספק את החומר הנדרש בכל הצורות, אז אני שואל, איך המשטרה לא מכניסה לשם אנשים שלה ועוקרת את הדבר הזה?”.