גל החום יגיע היום (שני) לשיאו ויימשך גם מחר. רק ביום רביעי תחול ירידה קלה בטמפרטורות ותחול הקלה מסוימת בעומס החום הכבד. על פי תחזית השירות המטאורולוגי בבית דגן, תחול היום עלייה של 3-2 מעלות נוספות במידות החום ויהיה חם מאוד עד שרבי בהרים ובאזורים הפנימיים. במישור החוף תהיה לחות גבוהה ומזג האוויר יהיה הביל.



במהלך הלילה, לפני גל החום, גם ייתכנו הגבלות ראות לאורך החוף ובצפון הנגב, עקב הלחות הגבוהה. בתל אביב צפויות היום 30 מעלות, בירושלים – 34, בטבריה – 41, בבאר שבע – 38 ובאילת – 42.



ביום רביעי צפויה ירידה קלה בטמפרטורות והקלת מה בעומס החום, אך עדיין יהיה חם ויבש מהרגיל, כאשר בחמישי תחול עוד ירידה במידות החום ומזג האוויר יהיה נאה.



במד"א הוכרז על היערכות מיוחדת לקראת גל החום, שם ציינו שבימי שרב וחום כבד מורגשת עלייה בפניות לקו החירום 101 מאנשים שמתלוננים בעיקר על חולשה ותשישות, התעלפויות, התייבשויות ומכות חום. לקראת גל החום פרסמו במד"א המלצות, הכוללות התמדה בשתיית נוזלים ולשתות אף מעבר לתחושת הצימאון, כאשר ההמלצה היא לשתות לפחות שלושה ליטר מים ביום ולהעדיף שתייה קרה על פני חמה.



לאלו היוצאים מהבית והולכים ברגל, מומלץ להקפיד על מנוחה במקום מוצל וקריר ולוודא הגנה מפני השמש, בעיקר בקרב תינוקות וילדים וזאת, באמצעות כובעים, קרם הגנה ולבוש מתאים.



לנוכח הטרגדיות שאירעו בעבר, במד"א מתריעים שיש לעשות את כל הפעולות האפשרויות הנדרשות, על מנת לוודא שלא נשארו ילדים ותינוקות ברכב סגור. הטמפרטורה ברכב סגור מזנקת ועלולה לגרום למכת חום ואף למוות.



עוד הומלץ לקראת גל החום, להימנע מפעילות ספורטיבית במהלך שעות החום הכבד ואם מופיעים סימני התייבשות – דוגמת כאבי ראש, סחרחורות, או חולשה – יש להפסיק מידית כל פעילות גופנית , לשהות במקום מוצל וקריר ולהרבות בשתייה אף מעבר לתחושת הצימאון. במידה ומופיעים סימני פגיעת חום, דוגמת התעלפות, טישטוש בראיה, בילבול ועליית חום בגוף – יש להזעיק מידית את מד"א.