הכנסת אישרה היום (שני) את החוק לסיוע משפטי חינמי לנפגעי ונפגעות עבירות מין חמורות. חוק נפגעי עבירות מין, שאושר היום בקריאה ראשונה, קובע שעל המדינה להעמיד לרשות הקורבנות סיוע וליווי משפטי חינמי במסגרת ההליך הפלילי. עלות החוק בסך למעלה ממיליון שקלים, שקלים, תמומן על ידי משרד המשפטים. בכך, לוקחת המדינה אחריות על נפגעי עבירות מין חמורות ומסייעת להמעיט את חוסר האונים של הנפגעים אל מול המערכת המשפטית. 

הצעת החוק, שאותה מקדמות יו"ר סיעת הבית היהודי ושרת המשפטים איילת שקד, קובעת זכות לסיוע ולווי משפטי ללא מבחן הכנסה לנפגעי עבירות מין חמורות של מעשה סדום, אינוס, עבירות מין במשפחה או בידי אחראי על חסר ישע.  זכות זו תעמוד לרשות הקורבנות בשלב ההליך הפלילי. העלות השנתית המשוערת של יוזמה זו תתוקצב על ידי משרד המשפטים, בסיועה של שרת המשפטים.
חוק זכויות נפגעי עבירה יצר הסדרים לטובת נפגעי העבירה אך לאדם הסביר, כמו גם לנפגעי העבירה, אין פעמים את היכולת או הידע לממש את זכויותיהם המשפטיות ו/או היכרות עם ההליך הפלילי. החל מרגע בו הוגשה התלונה, המערכת המשפטית שמה במרכז את הנאשם והם אינם בעלי דין בהליך הפלילי. 

לפי החוק החדש, נפגעי עבירות מין יהיו זכאים לייצוג במימון המדינה, באמצעות הסיוע המשפטי במשרד המשפטים, וכך יתאפשר להם לקבל מידע והסבר על ההליך המשפטי, על הצפוי להם במהלכו ועל תוצאותיו האפשריות. 
זאת, בדגש על הזכויות לקבלת מידע והבעת עמדה בשלבים השונים בהליך הפלילי, דוגמת בקשות חנינה והסדרי טיעון.
 המשמעות היא כי המדינה לוקחת אחריות על נפגעי עבירות המין ופועלת להמעיט ככל הניתן את חוסר האונים של הקורבנות על מול המערכת המשפטית. 
שרת המשפטים איילת שקד: "אני שמחה על שיתוף הפעולה החשוב הזה. הצעת החוק תאפשר לנפגעי עבירה מינית לקבל ייצוג וליווי משפטי חינמי על מנת שיוכלו למצות את זכויותיהם בהליך הפלילי. זוהי מטריית הגנה שהמדינה תעניק לנפגעי העבירה ובכך תאמר להם: אינכם לבד. מיצוי הזכויות והבנה משפטית הם חלק אינהרנטי בשיקומם של נפגעי ונפגעות העבירה". 
יו"ר סיעת הבית היהודי ח"כ שולי מועלם רפאלי: "הצעת החוק שאושרה היום בקריאה ראשונה היא היסטורית. מדינת ישראל מושיטה יד לנפגעי עבירות מין חמורות ומעניקה להם את הליווי, הייצוג והסיוע לו הם נדרשים במהלך ההליך הפלילי. נפגעים אלה מתמודדים עם קשיים משמעותיים ביותר בעת ניהול ההליך הפלילי. נפגעי העבירות הקשות הם האינטרס הציבורי שבשמו פועלות רשויות אכיפת החוק. הסיוע המשפטי במשרד המשפטים יצמצם את מספר הנפגעים הנאלצים להתמודד לבדם עם הליך פלילי מורכב, ואף יקדם את שיקומם וחזרתם למעגל החיים. אני מודה לשרת המשפטים איילת שקד על התמיכה והסיוע בקידום החוק"