אולי סימן ראשון לפתרון המשבר: הורי הדסה נענו הערב (רביעי) לבקשתו של המגשר מטעם בית המשפט, השופט בדימוס אליקים רובינשטיין, להפסיק את שביתת הרעב, כמחווה של רצון טוב ומתוך תקווה שהדבר אכן יעודד את הצדדים להגיע לפתרון אמיתי.



בתוך כך, על פי דיווח בכאן 11, הועלו שני מתווים לסיום המשבר, שבשניהם, יוצאים ההורים והרופאים כמנצחים הגדולים של המאבק. על פי המתווה הראשון, יהיה נתק ניהולי בין ממהל הדסה, פרופ' זאב רוטשטיין, לבין המחלקה ההמטו-אונקולוגית. על פי המתווה השני, הרופאים המתפטרים יפוצלו בין הדסה לבין המרכז הרפואי שערי צדק, ולאחר מכן, בהדרגה, יעברו כולם לשערי צדק. 


אמא לבן שטופל במחלקה אמרה למעריב אונליין בהתרגשות: "אני מבינה שמדובר במתווים שמנתקים את הדסה מהמחלקה בדרך זו או אחרת. לאורך כל הדרך חשבתי שזה הכיוון הנכון שהרופאים יעבדו או תחת הדסה והמנהל רוטשטיין לא יהיה אחראי על המחלקה או שיחלקו את סוגי הסרטן: סרטן הדם יישאר בהדסה והטיפול בסרקומה יהיה בשערי צדק. ואז אמרו לי שלא ייתכן כי דוקטור מירה לא תחזור להדסה. ברדיו הזכירו היום הצעות מאוד דומות להצעה שלי ואני שמחה שיש כאלה על השולחן" ,אמרה האם. "הלוואי וזה יקרה".

האמא סיפרה כי היא מאוד התרשמה מהשופט רובינשטיין: "הוא התנהג בהמון כבוד לכולם. התחושה שלי היתה שהוא היה בהרבה האזנה והקשבה. הוא בודק עד הסוף ומאחורי הדלת הסגורה הוא מנסה למצוא פתרון כי הוא מבין שכל יום פה משמעותי לחיי הילדים. אני רק מקווה שהרופאים יצאו בהרגשה טובה. שיוכלו לעבוד בחופשיות על פי מה שהם מבינים. יש לי המון אמונה. באוהל הולכים ובאים ואנשים אתנו פה וכולנו מקווים לטוב כי די. לא שייך יותר. אני ממש מקווה שאף משפחה לא תצטרך להיות יותר באוהל. מאוד מקווה".