הטכניון דורג במקום ה-8 בהנדסת אווירונאוטיקה וחלל ומכון ויצמן דורג במקום ה-10 במדעי המחשב בעולם, כך עולה מנתוני מדד שנגחאי, המפרסם מידי שנה דירוג של למעלה מ-4,000 אוניברסיטאות בעולם לפי 52 נושאים אקדמיים ובנוסף מפרסם את דירוגן הכללי של האוניברסיטאות. לפי המדד, האוניברסיטה העברית דורגה בהכי הרבה תחומים - 32, כשבלמעלה ממחציתם היא גם ממוקמת במקום הראשון בארץ. במתמטיקה היא במקום ה-11 , בתקשורת היא דורגה במקום ה-39, במדעי המדינה במקום ה-40 ובכלכלה במקום ה-46.



אוניברסיטת תל אביב והטכניון מדורגים שניהם ב-27 תחומים. אוניברסיטת תל אביב לא הצליחה להתברג ל-50 המקומות הראשונים באף אחד מהדירוגים, לעומת הטכניון שהגיע להישג מכובד והתברג למקום ה-8 בהנדסת אווירונאוטיקה וחלל, למקום ה-37 בהנדסת חשמל ולמקום ה-50 באוטומציה ובקרה. אוניברסיטת תל אביב דורגה בין היתר במקומות 51-75 בסוציולוגיה, במקומות 76-100 בתחום הכלכלה והפסיכולוגיה ובמקומות 101-150 במדעי החיים.



הישג יפה נוסף נרשם כאמור, למכון ויצמן שהגיע למקום ה-10 בתחום מדעי המחשב, למקום ה-46 בהנדסת חומרים ובכימיה למקום ה-50. בתחום החינוך אוניברסיטת בר אילן דורגה במקומות 151-200 ואוניברסיטת חיפה דורגה בתחום זה במקומות 101-150. בתחום המלונאות אוניברסיטת בן גוריון הצליחה להיכנס ל-50 המובילות ודורגה במקום ה-42.



פרופסור תמיר שפר, דיקן הפקולטה למדעי החברה באוניברסיטה העברית, התייחס לדירוג ואמר כי "אנחנו שמחים וגאים מאוד על המיקומים, ולא מופתעים, כי אנחנו כבר ממוקמים גבוה הרבה זמן, ויודעים שהמעמד הבינלאומי שלנו גבוה. ברוח התקופה והאירועים אפשר לדבר על כך שכדי להגיע להישגים כאלה יש להקפיד על חופש אקדמי. הנאמנות הגדולה ביותר שאנחנו יכולים להפגין למדינה ולחברה הישראלית ולאנושות כולה זה להיות מצוינים אקדמית ואנחנו מוכיחים את זה בהישגים האלה. לכן צריך להפסיק כל הזמן להטיל ספק בנאמנות שלנו ובמחויבות שלנו. אנחנו נאמנים ומחויבים ועובדים מאוד קשה כדי להגיע להישגים האלה עם המשאבים המוגבלים שהמדינה נותנת לנו".



מדד שנגחאי מדרג למעלה מ-4,000 אוניברסיטאות בעולם לפי 52 נושאים אקדמיים, ביניהם: מדעי הטבע, הנדסה, מדעי החיים, מדעי הרפואה ומדעי החברה. דירוג זה מפורסם מידי שנה החל משנת 2009 ונחשב לאמין.