לאחר השיגורים הרבים שאירעו בתקופה האחרונה, זוהה היום (שישי) שיגור נוסף לעבר שטח פתוח בצפון רמת הגולן, כך לפי דובר צה"ל שהדגיש כי מדובר בזליגת ירי מהלחימה הפנימית בסוריה. לא היו נפגעים כתוצאה מהירי ולא נגרם נזק לרכוש. בעקבות הירי צה"ל תקף באמצעות כלי טיס של חיל האוויר מרגמה השייכת למשטר הסורי בצפון רמת הגולן הסורית, המהווה את מקור הירי.



כזכור, בשבת האחרונה התרחש אירוע דומה שבמסגרתו זוהו כעשר נפילות בשטחים פתוחים ברמת הגולן, כאשר גם אז היה מדובר בזליגות ירי מהלחימה בשכנה מצפון. בעקבות הירי תקף צה"ל שני טנקים סוריים ועמדה של צבאו של בשאר אסד, במהלך שהביא להריגתם של שני חיילים סוריים. 




ליברמן. איים על המשטר הסורי, אך הירי נמשך. צילום: חגי פריד
ליברמן. איים על המשטר הסורי, אך הירי נמשך. צילום: חגי פריד


יממה בלבד לאחר מכן התרחשה זליגת ירי נוספת ברמה, כאשר שוב זוהו מספר נפילות בצפונה. בעקבות הירי ביצע צה"ל ירי ארטילרי לעבר המקורות מהן בוצעה האש לעבר שטח ישראל.



לאחר התקיפות איים שר הביטחון, אביגדור ליברמן, על המשטר הסורי, במקרה שבו יתרחש אירוע דומה. "אין לנו כל כוונה לעבור לסדר היום על הפרת הריבונות שלנו ופגיעה בביטחוננו, גם אם מדובר בזליגה מהלחימה בין המורדים למשטר הסורי. אנו מגיבים בעוצמה, בנחישות ובשיקול דעת על כל מקרה שכזה. משטר אסד הוא מבחינתנו אחראי למתרחש משטחו, והוא ימשיך לשאת בתוצאות אם אירועים כאלו יחזרו על עצמם".