ראש הממשלה אהוד אולמרט השתחרר הבוקר (ראשון) מן הכלא לאחר שריצה שנה וארבעה חושי מאסר בגין קבלת שוחד. העיתונאי דן מרגלית, שהיה בעבר חברו הטוב, אבל לאחר מכן עבר חתול שחור ביניהם בעקבות החשדות נגד אולמרט, אמר הבוקר בגלי צה"ל, כי לדעתו, הפרקליטות הלכה רחוק מדי בעניין המסמכים. "זאת עבירה משמעתית. הניסיון להציג את אולמרט כעבריין ביטחוני שגוי", אמר.



מרגלית אמר עוד, כי הוא מקווה שאולמרט בריא ושתוך זמן לא רב הוא יחזור לאיתנו גם בתצלומים. הוא גם ניסה לשער מה מתכוון ראש הממשלה לעבר לעשות בעתיד הקרוב: "אני מניח שפניו לפעילות ציבורית. הוא ינסה ככל האפשר להופיע במעמד של פרשן בכיר, בעיקר כדי להשכיח את הפרשת הולילנד, השיחה עם שולה זקן, את השוחד ואת המעטפות".



לדברי העיתונאי, הוא לא שוחח שנים רבות אם אולמרט, "אבל לדעתי אולמרט לא עשה חשבון נפש עם עצמו בכלא". כשנשאל אם היה רוצה לשבת אם אולמרט ולדבר איתו, אמר מרגלית כי היה ייושב איתו ברצון, "אבל לא נראה לי שזה בקלפים".



 


הבוקר, בשעה 6:00, יצא אולמרט את שערי בית כלא מעשיהו, אחרי שנה וארבעה חודשים. משם נסע לביתו בתל אביב, שם חיכו לו בני משפחתו. אולמרט יצא לחופשי לאחר שוועדת השחרורים החליטה לקצר את עונשו בשליש ובעקבות החלטת הפרקליטות שלא לערער על ההחלטה. 

ההחלטה לשחרר את אולמרט התקבלה לאחר שעבר שיקום במסגרת תוכנית הרשות לשיפור האסיר, כשבהחלטה קבעה ועדת השחרורים כי אולמרט ימשיך גם מחוץ לכלא את מסלול השיקום שלו. הוא יתנדב בעמותת "עזר למרפא" של הרב פירר כפי שביקש, ויפקוד את תחנת המשטרה אחת לשבועיים. הוועדה לא מצאה לנכון להטיל מעצר בית על ראש הממשלה לשעבר.

אולמרט מוגדר כעת כאסיר ברישיון, אולם נשיא המדינה ראובן ריבלין כבא אמר כי אם יקבל פניה מראש הממשלה לשעבר, לשנות את הסטטוס הזה, הוא ייענה בחיוב. מעל ראשו עדיין עומדת הבדיקה הפלילית בפרשת המסמכים, בה הוא חשוד בהדלפת מסמך מסווג.