צוות השיטור הימי איתר היום (ראשון) שתי גופות בכנרת. הראשונה היא גופתו של תושב בית חנינא במזרח ירושלים, עלי אבוגרביה בן 24, שטבע בכנרת ביום שישי. הגופה נמצאה במקום בו התמקדו החיפושים - 200 מטרים מקו החוף מול חוף ברניקי. כזכור, צעיר כבן 24, ששהה על מזרן ים נסחף כתוצאה מהרוח החזקה לתוככי הכנרת. חברו, שגם נסחף וכמעט טבע, חולץ על ידי ספינת השיטור הימי ולא נזקק לטיפול רפואי.



מתחקורו התברר שזמן קצר לפני כן נכנס הצעיר עם חברו למים על גבי מזרן ים, ברצועת החוף שבין חוף שיקמים לחוף צינברי. בעקבות רוח חזקה נסחפו השניים למרחק של בין 150-200 מטרים מקו החוף והתהפכו. אזרחים שצפו מהחוף הזעיקו את ספינת השיטור הימי שחילצה את הצעיר באפיסת כוחות. בתוך כך, היום בשעות הצהריים טבע למוות בחוף השיקמים בכנרת צעיר כבן 25. הוא נמשה מהמים ללא סימני חיים, וצוות מד"א נאלץ לקבוע את מותו במקום.



רק בשבוע שעבר נמשה מהכנרת צעיר ללא רוח חיים, תושב דרום הארץ. בדיווח שהתקבל במשטרת ישראל הצעיר נכנס עם חברו לשחות בכנרת בחוף הדקל הסמוך לטבריה, הם התרחקו כ-20 מ' מהחוף ואז אחד מהם טבע ונעלם. עם קבלת הדיווח, כוחות משטרה הוזנקו למקום ופתחו בסריקות במים ובקו החוף לאיתור הנעדר, אך לבסוף הוא זוהה וצוותי מד"א שהיו במקום נאלצו לקבוע את מותו.


מוקדם יותר היום, גבר כבן 70 טבע למוות בחוף הסלע בבת ים. חובשים ופראמדיקים של מד"א העניקו לו טיפול רפואי לאחר שנמשה מן המים וביצעו בו פעולות החייאה, אולם בסופו של דבר נאלצו לקבוע את מותו. 



זירת הטביעה בבת ים. צילום: תיעוד מבצעי מד"א


חובש רפואת חירום במד"א הדר סער סיפר: "על קו החוף שכב גבר כבן 70 לאחר שנמשה מהמים ע"י המציל. הוא היה מחוסר הכרה ללא דופק וללא נשימה, התחלנו מיד לבצע פעולות החייאה מתקדמות, ולאחר מאמצי החייאה ממושכים נאלצנו לקבוע את מותו במקום". קצת יותר משעה קודם לכן, טבעה אשה כבת 86 בחוף הנפרד הסמוך לרחוב חבקוק הנביא בתל אביב. היא פונתה לבית החולים איכילוב במצב קשה ולא יציב כשהיא מורדמת ומונשמת.
חובש רפואת חירום על אופנוע מד"א צבי חמיש סיפר: "כשהגענו למקום על קו החוף שכבה אישה כבת 86 בהכרה מעורפלת לאחר שנמשתה מהים ע"י המציל. הענקנו לה טיפול רפואי ראשוני בשטח וניידת טיפול נמרץ של מד"א שהגיעה במקביל המשיכה להעניק לה טיפול רפואי מתקדם שכלל הרדמה והנשמה ופינתה אותה לבית החולים כשמצבה קשה ולא יציב".

בתוך כך, אישה בשנות ה-60 נמשתה מים המלח בחוף הנפרד הסמוך לעין בוקק כשמצבה קשה. מסוק מד"א פינה אותה לבית החולים סורוקה בבאר שבע.