קטין, חניך בתנועת הצופים ומקורב לאישיות פוליטית בכירה, חשוד בביצוע עבירות מין בקטינה, חניכה בתנועה באותו שבט בתנועת הצופים, בעת שהם היו במחנה קיץ שנערך במסגרת הפעילות בתנועה. הבוקר (שלישי) הגיעו לאחת מתחנות המשטרה במרחב שפלה שבמחוז מרכז הוריה של הקטינה והגישו תלונה כנגד החניך. במשטרה פתחו בחקירה. 


מתנועת הצופים נמסר בתגובה: "הנהגת הצופים מצויה בקשר רציף עם משטרת ישראל בעקבות תלונה שהעלתה חשד להתנהגות בלתי הולמת מצד חניך כלפי חניכה אחרת. מזכ"ל תנועת הצופים נמצא במקום יחד עם צוות בכיר. עדכון להורים יעבור בשעות הקרובות, בהתאם להנחיות המשטרה בנושא".

מתחילת החופש הגדול ועד לסיומו, מתקיימים וצפויים להתקיים עשרות מחנות של תנועות נוער ברחבי המדינה, במה שהופך להיות השיא של הפעילויות התנועתיות. התנועות מנצלות את החופשות הארוכות על מנת להקים קורסי מדריכים, שנועדו להכשיר את מדריכי העתיד, וכמובן להוציא את חניכיהם לפעילות ארוכה, שאורכת מספר ימים. ברוב המקרים מדובר בערבוב בין אוכלוסיות, אשר לא תמיד מכירות אחת את השנייה, ויוצרת מעין כור היתוך פורה להמשך הדרך.

"אין ספק שמדובר במקרה חמור מאוד, שאם קרה, ינער את עולם תנועות הנוער, אך ישנם עשרות אלפי ילדים ונערים שיוצאים למחנות האלה מדי שנה, ובדרך כלל מסיימים אותם עם חוויה ערכית וחיובית. אסור שיקרה מצב בו הורים יפחדו לשלוח את ילדיהם לתנועות ולמחנות, זאת תהיה מכת מוות בשבילם", אמר גורם המעורה בנושא. 

לא מן הנמנע כי בקרוב מאוד ייצא גם צו איסור פרסום בפרשה.